לא הצליחו לגייס רוב: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה לשבוע הבא

לאחר שבקואליציה הבינו כי לא יצליחו להשיג את הרוב הדרוש לאישור החוק עד הבוקר, הוחלט להעלות החוק להצבעה בשבוע הבא • סיעת ש"ס: "בהיעדר כל אפשרות לקיזוז - הוחלט לדחות" •יואל חסון צוהל:"מדיניות ה'אין קיזוזים' ושיתוף פעולה מצוין של האופוזיציה הוכיחה את עצמה שוב"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשע"ח / 01.01.2018 22:44

הקואליציה החליטה לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק המרכולים של אריה דרעי.

זאת, לאחר שראשי הקואליציה הבינו הערב (שני) כי לא יצליחו לגייס את הרוב הדרוש, כדי לאשר את החוק מחר בבוקר.

סיעת ש”ס, מיוזמות החוק מסרה: “בעקבות איסור הרופאים לשחרר את השר דוד אזולאי הנמצא לאחר טיפול רפואי מורכב, ובעקבות נבצרותו של ח״כ יהודה גליק שנמצא לאחר לווית אשתו, ובהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה ובייחוד מצד ישראל ביתנו, הוחלט בעצה אחת של ש״ס ויהדות התורה להעלות את חוק המרכולים להצבעה בשבוע הבא”.

יו”ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח”כ יואל חסון הגיב על דחיית ההצבעה על חוק המרכולים: “מדיניות ה’אין קיזוזים’ ושיתוף פעולה מצוין של האופוזיציה הוכיחה את עצמה שוב. הקואליציה הזיעה ועדיין נשארה ללא רוב. עכשיו יש לחברי הכנסת בקואליציה הזדמנות לסגת מהחוק הרע הזה”.

מוקדם יותר היום התייחס שר הפנים ויו”ר שס אריה דרעי להתנהלות האופוזיציה וסיעת ישראל ביתנו – שסירבו לקיזוז עם הח”כים הנבצרים: “אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר. האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור?

“אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה’ בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות”.

השר אביגדור ליברמן לא נותר חייב ותוקף בחריפות את שר החינוך נפתלי בנט ואת שר הפנים אריה דרעי בשל הביקורת שמתחו עליו בגלל אי הקיזוז של האופוזיציה בהצבעות על חוק המרכולים.

“כששמעתי את דברי שר הפנים ושר החינוך בישיבות הסיעה, נדהמתי משיאים חדשים בציניות של הפוליטיקה הישראלית. אכן לא מובן לי למה יש צורך להצביע על חוק המרכולים בכנסת ביום שאחד החברים בליכוד קובר את אשתו. פנינו להנהלת הקואליציה וביקשנו לדחות את חוק המרכולים לשבוע הבא”, אמר ליברמן.

הוא הוסיף: “זה לא חוק שעתידה של מדינת ישראל תלויה בו. אין בזה שום דחיפות. לא הייתה שום סיבה לא לדחות את ההצבעה להיום, אבל גם להתעקש להצביע דווקא היום ולהאשים אותנו שלא רצינו להתקזז זה בדיוק ‘גם רצחת וגם ירשת'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות