‘איחוד הצלה’ הציע להתנדב ביו”ש – ו’חטף’ על הראש: חסרי אחריות

במקום קצת יח"צ - נזיפה: הקב"ט של מועצת יש"ע דחה את הצעת 'איחוד הצלה' לאייש את תחנות ההזנקה של מד"א ביו"ש - ותקף את הארגון • "תקציבי מד"א נעצרו בוועדת הכספים בעקבות בקשתכם. זה מעשה חסר אחריות"
חיים טוויל
י"ד טבת התשע"ח / 01.01.2018 15:29

ארגון ‘איחוד הצלה’, ציפה אולי למחיאות כפיים כאשר הציע למלא את מקומם של אנשי מד”א השובתים ביישובי יו”ש – אולם במקום זאת ספג נזיפה קשה.

ועדת הכספים של הכנסת אמורה היתה לאשר אתמול (ראשון) העברת חמישה מיליון שקלים לארגון מד”א, לצורך הפעלתן של תחנות ההזנקה של הארגון ברחבי יהודה ושומרון.

אלא שבעקבות דרישה של ארגון ‘איחוד הצלה’ לקבל תקציב מקביל בסך חצי מיליון ש”ח, ‘תקע’ יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני את העברת התקציב למד”א.

בתגובה הודיע מד”א על סגירה הדרגתית של תחנות ההזנקה – החל מאמש.

לאחר הודעת מד”א פנה ארגון ‘איחוד הצלה’ למועצת יש”ע והציע שמתנדביו יאיישו את תחנות ההזנקה של מד”א. אלא שהיום דחו במועצת יש”ע בתוקף את ההצעה, ואף תקפו בחריפות את התנהלותו של הארגון.

במכתב ששיגר קב”ט מועצת יש”ע שלמה ועקנין בצהריים לסמנכ”ל איחוד הצלה, נאמר בין היתר: “נודע לנו, לצערי, כי תקציבי מד”א נעצרו בוועדת הכספים בעקבות בקשתכם. אנו דורשים שבמקום להציע חלופה לנקודות ההזנק ביישובים, תפנו ליו”ר ועדת הכספים ותסירו את התנגדותכם להעברת תקציב מציל חיים זה”.

לדברי ועקנין, “עצירת התקציב למד”א היא מעשה חסר אחריות כלפי הצרכים הרפואיים של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר נשארו כעת ללא מענה רפואי ראוי”.

במועצת יש”ע רואים את המהלך של איחוד הצלה בחומרה רבה.

“לא ניתן שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן יהיו ‘שבויים’ בידי ויכוחים כספיים ו/או אחרים. גם עליכם מוטלת האחריות לראות לנגד עינכם את צרכי הרפואה והחירום של התושבים ביהודה ושומרון”.

תגובת איחוד הצלה טרם התקבלה – ולכשתתקבל נפרסמה.

בתוך כך, מנכ”ל מד”א אלי בין הודיע הערב (שני) כי הארגון יחדש את שירותיו ביהודה ושומרון.  זאת לאחר שח”כ בצלאל סמוטריץ’ שלח היום מכתב למנכ”ל והתחייב לפעול להעברת התקציב לפעילות הארגון ביו”ש. סמוטריץ’  ביקש שפעילותו תחודש באזור לאלתר.

בין קיבל את המכתב והודיע במכתב חוזר לחבר הכנסת כי הוא מקבל את בקשתו ומשיב לסדרה את פעילות מד”א לשלושה שבועות נוספים.

 

מכתב יוש לאיחוד הצלה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות