היסטורי: הליכוד בעד ריבונות ביו”ש • אלקין: “אחרי המחסום אני סוג ב'”

בכירי מרכז הליכוד הצביעו בעד החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרו •. לפי תקנון המפלגה ההחלטה מחייבת את כל חברי הליכוד • אלקין: "מהיום אנחנו עוברים למתקפה" • בנט בירך: "קורא ליש עתיד להצטרף ליוזמה חשובה זו"
י"ד טבת התשע"ח / 31.12.2017 22:37

1500 חברי מרכז הליכוד התכנסו הערב (ראשון) לישיבה מיוחדת, ולאחר דיון של שעתיים הצביעו על נוסח החלטה מחייב של תמיכת הליכוד בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

ההצעה אושרה ברוב קולות.

לצורך כינוס המרכז נדרשו 900 חתימות של חברים בליכוד, חתימות שנאספו באופן ידני לאחר הכרת נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

על פי תקנון המפלגה, החלטה של מרכז הליכוד מחייבת את כלל נציגי התנועה בכנסת ובממשלה לפעול לקידום ההצעה כחוק. להחלטה פוטנציאל גדול להביך את נתניהו על רקע בקשות הממשל האמריקני לרסן את הבנייה.

השר להגנת הסביבה ירושלים והמורשת זאב אלקין: “זה ערב מרגש בשבילי מבחינה אישית. אני שר בממשלת ישראל אבל כל יום שאני חוזר הביתה לישוב שלי בגוש עציון וחוצה את המחסום של צה”ל, אני הופך לאזרח סוג ב’. למה זה צריך לקרות? למה השכנים שלי בנתיב האבות צריכים להתחנן על הבית שלהם? יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על כל היישובים ביו”ש!”

אלקין הוסיף: “אני מאחל לנו שכמו שממשלת בגין זכתה להחיל את הריבונות על רמת הגולן, נזכה גם אנחנו לראות את ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו ואת חברי ממשלתו מחילים את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. זאת המשימה שלנו. עד היום עסקנו במגננה והצמיד הכתום היה סמל לכך. מהיום אנחנו עוברים למתקפה והצמיד הכחול של הליכוד פוגש את הלבן של יו”ש וצובע את ההתיישבות היהודית ביו”ש בכחול לבן של הריבונות!”

השר נפתלי בנט הגיב להחלטת מרכז הליכוד: “אני מברך את תנועת הליכוד על אימוץ תכנית הריבונות ביהודה ושומרון. עברנו שלב נוסף מפרידה מהרעיון המסוכן של מדינה פלסטינית, שהביא איתו רק נזקים ביטחוניים וחרמות על ישראל.

“אני קורא ליש עתיד להצטרף ליוזמה חשובה זו, ולהתנער מהרעיון של מדינת דעאש על כביש 6”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות