מגמה מעניינת: כך תכניסו את הטבע הביתה באמצעות צבעים

תמי גיל
|
י"ג טבת התשע"ח / 31.12.2017 19:25
אנחנו נמצאים בעולם מודרני שהופך ככל שעובר הזמן להיות אורבני יותר ויותר • יחד עם זאת, יש בשנים האחרונות גם מגמה הפוכה – של רצון להכניס את הטבע ותחושת “החוץ” אל “הפנים” • מירי פיקרסקי רובין, המעצבת של BG PAINT, מותג הצבע מקבוצת אשטרום, מסבירה איך להכניס את הטבע הביתה באמצעות צבעים.

1. הכניסו ריהוט מעץ

ריהוט מעץ קיים שנים רבות, ונראה כי הוא תמיד היה בין חומרי הגלם העיקריים בעיצוב רהיטים.  כיום, בזכות טכנולוגיות מתקדמות, ניתן ליצור כמעט כל ריהוט או אלמנט עיצובי מעץ. אנחנו אוהבים לצאת לטבע ולראות את העצים בצורתם הטבעית, ויחד גם זאת, גם אחרי שהם עברו שינוי צורה ומשמשים אותנו כריהוט, הם עדיין נותנים את התחושה הטבעית. אם רוצים לשנות את צבע העץ או לחדש אותו, אחרי כמה הכנות פשוטות, ניתן לצבוע את העץ. במידה ורוצים לשמר את המראה הטבעי ואת הטקסטורה של העץ, אפשר להשתמש בלכת פוליזור, שמגיעה בגוונים טבעיים של עץ ובגווני שמנת בהירים. אם רוצים לחדש את העץ בשלל גוונים בצבע אטום, ניתן לצבוע בצבע “הידרו” שמותאם לעץ ולמתכת. שימוש ברהיטי עץ מתאים לסוגים רבים של עיצוב, החל מהעיצוב הכפרי ועד לעיצוב הנקי והמודרני.

1

 2. שילוב הצבע הירוק בחלל הבית

הגוון הירוק הוא אחד הגוונים שמזכירים לנו את הטבע, מכיוון שמרבית הצמחים והעצים הם בגווני הירוק. בנוסף לכך, הירוק נוצר לאחר ערבוב של צהוב וכחול, ששניהם מזכירים גם אלמנטים מן הטבע כמו (שמש, שמיים, ים) ולכן גוונים שונים של ירוק, חזקים יותר או חזקים פחות, יכניסו הביתה את אווירת החוץ שאנו מבקשים להשיג. הירוק משדר רעננות, חיים וצמיחה ויכול להשתלב בכל חדר בבית. לאלו שאוהבים את הירוק החזק, אך חוששים שזה יהיה נועז או עוצמתי מדי, אפשר גם  לצבוע קיר בודד, או חלק מקיר או נישה שאותם נרצה להדגיש.

3

 3. שימוש בשבלונות מן הטבע

בעזרת שבלונות ניתן ליצור עיטורים וקישוטים יפים, בלי לדעת לצייר. אפשר לקנות שבלונות בחנויות היצירה ואפילו לעשות לבד בבית, למי שרוצה להכין שבלונה מיוחדת. אחרי שבחרנו את השבלונה ומיקמנו אותה על הקיר או על הרהיט, מצמידים אותה באמצעות מסקינטייפ מוחלש (כזה שהדבק שלו לא חזק – אחרי שהצמדנו אותו לבגדים והסרנו, כדי שבזמן שנוריד אותו, הוא לא יגרום לקילופים) וצובעים עם מעט מאוד צבע, כך שלא יהיו נזילות או טיפטופים.  השבלונות מאפשרות שילוב אלמנטים מהטבע: עלים, ענפים, פרחים או שילוב של גוונים ירוקים.

5

 4. אביזרים – “אקססוריז”

לעיצוב הסופי אין כמו האבזור, כדי להגיע למראה המושלם. טקסטיל מוסיף הרבה חום לבית ולכן כדאי לבחור אותו בתבונה, בהתאם לצבעי הקירות הרצויים. כדי להכניס את אווירת הטבע הביתה, מומלץ לבחור וילונות עם הדפסים בוטניים או חיות ובגוונים “טבעיים”. כמו כן, ניתן גם לבחור שטיחים חלקים בגווני אדמה או גוונים טבעיים אחרים וכמובן שלל כריות בטקסטורות, הדפסים וגוונים מן הטבע. תמונות, פסלים וכל אביזר שמזכיר את הטבע בצורה או בחומר, יהפוך את הבית לקצת יותר “טבעי”.

2

 טיפ לסיום: זכרו שאופנות, טרנדים וצבעים באים וחולפים ולכן כדאי לשלב אותם בחוכמה בבית. ליצור הרמוניה נכונה בין הקירות, גוון הריצוף, הריהוט והטקסטיל. חשוב להבין מה מתאים לכל אחד באופן אישי, מה מתאים לאנשים בבית, גם אם זה לא עומד בהכרח בתחזית העכשווית. צבע הוא גורם מאוד משמעותי בעיצוב ובעלות נמוכה יחסית. החלפת גווני הקירות או צביעת רהיטים משדרגים, מרעננים ומשנים את הבית. צביעת קיר אחד לדוגמא, בכמה שעות עבודה, תגרום לשינוי משמעותי של האווירה בחדר. עבודת צוות של משפחה או חברים, יכולה אפילו להפוך את המלאכה לבילוי משותף והרווח יהיה כפול.

בהצלחה!

 צילומים: ניר עצמון