מתיחות בדרום: צה”ל תקף הלילה ברצועת עזה

יוני גרין
|
י"ג טבת התשע"ח / 31.12.2017 00:30
אמש ערכה משפחת שאול אירוע אזכרה לבנה, אורון • פצצות מרגמה עצרו את האירוע, לקול אזעקת צבע אדום • הלילה הגיב צה”ל ותקף עמדות של החמאס • שר הבטחון ליברמן אף נשא דברים תקיפים ופנה ישירות אל תושבי עזה • האם זוהי תחילתה של מערכה?

האם הדרום בדרך להתלקחות משמעותית?

הלילה (מוצ”ש) תקף צה”ל שתי עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה, באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר.

דובר צה”ל הסביר כי התקיפה הייתה בתגובה לירי פצצות המרגמה שנורו אתמול לשטח המועצה האזורית שער הנגב ושדות נגב. “הירי החמור ביום שישי הוכיח שוב שאיראן, באמצעות ארגוני טרור סוררים וקיצונים פועלת לדרדור המצב האזורי, משחקת בחייהם של תושבי עזה ועשויה להוביל את הרצועה להסלמה לאחר שנות שקט ביטחוני. על חמאס מוטלת האחריות המלאה למצב והשלכותיו”, כך נאמר בהודעת הדובר.

נזכיר כי אמש נערך בכפר עזה אירוע לציון יום הולדתו ה-24 של אורן שאול, מי שגופתו מוחזקת בידי החמאס. במהלך האירוע נורו ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל שלוש פצצות, אחת מהן פגעה בבניין בשטחי עוטף עזה. אזעקת צבע אדום נשמעה.

אורן שאול הוא לוחם גולני שנהרג במהלך אסון הנגמ”שים במהלך מבצע ‘צוק איתן’.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהעניק ראיון לאתר האינטרנט בשפה הערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים דיבר בתקיפות:

“לאחר שהאיראנים הצליחו להרוס כליל את תימן, סודאן, לבנון, ואת סוריה, הם החלו להרוס את עזה. את ראשי המשטר בטהראן לא מעניינת המציאות העגומה בעזה ולא עתיד הילדים שם. מה שמעניין אותם זאת אידיאולוגיה קיצונית וכמה שיותר לפגוע במדינת ישראל”.

לדברי ליברמן, “אחרי שהאיראנים יבואו לרצועת עזה, אף גורם בינלאומי לא ישקיע שם גרוש אחד. אחרי צוק איתן אפשרנו לקהילה הבינלאומית לבנות פרויקטים בעלות של מיליארדי דולרים. עם האיראנים כמשפיעים העיקריים, אף אחד לא ישים גרוש”.

שר הבטחון התייחס ספציפית ליחיא אלסנואר וצאלח אלעארורי, מראשי ארגון החמאס, ואמר כי “צאלח אלעארורי חי תחת חסות חזבאללה בלבנון. הוא נוסע בכל העולם. נהנה בבתי מלון מפוארים. מבחינתו, אין משכורת יותר טובה, אין תנאים יותר טובים מאלו שהוא זוכה להם היום. הוא לא מייצג את תושבי רצועת עזה. הם לא מעניינים אותו”.

“אני מציע לכם”, פנה ליברמן ישירות לתושבי עזה, “תחשבו על הילדים שלכם, על העתיד שלהם, ותתחילו ללחוץ על מנהיגי החמאס לשנות את הכיוון. כרגע זה טיסה לשום מקום. אם תשנו את הכיוון, תאמינו לי, תבנו פה קודם כל עתיד טוב לילדים שלכם. תתחילו להפעיל לחץ על מנהיגות חמאס”.