הפגנות באיראן: לפחות 3 הרוגים ועוד מספר לא ידוע של פצועים

כבר מספר ימים שמאות צעירים באיראן יוצאים לרחובות ומפגינים כנגד המשטר • מה שהחל כמחאה על המצב הכלכלי והמדיניות של ממשלת רוחאני בעיקר, הפך למחאה כללית נגד המשטר, כולל נגד אנשי הדת במדינה • הנשיא טראמפ לממשל האיראני: "העולם צופה"
קובי פינדרוס
י"ב טבת התשע"ח / 30.12.2017 21:43

הפגנות אלימות באיראן: מספר בני אדם נפצעו היום (שבת) במהלך העימותים שפרצו עם כוחות הביטחון במספר מוקדים ברחבי אירן, במהלך ההפגנות נגד המשטר. לפי מספר דיווחים במדינה, לפחות 3 מפגינים נהרגו ועוד מספר נעצרו – אך הנתון המדויק לא פורסם.

מוקדם יותר התעמתו כמה עשרות סטודנטים עם כוחות הביטחון בכניסה לאוניברסיטת טהראן. לפי סוכנות הידיעות פארס, כ-70 סטודנטים השליכו אבנים לעבר השוטרים ובתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות הם נשמעו צועקים: “מוות לדיקטטור” – ככל הנראה בהתייחסות למנהיג העליון עלי חמינאי.

ההפגנות נערכות כבר מספר ימים ברחובות ערי אירן השונות כאשר מתאספים מאות מפגינים שמשמיעים בקול גלוי מחאה נגד הנשיא רוחאני והמשטר בטהרן. מה שהחל כמחאה על המצב הכלכלי והמדיניות של ממשלת רוחאני בעיקר, הפך למחאה כללית נגד המשטר, כולל נגד אנשי הדת במדינה.

הרשויות הזהירו מפני התכנסויות בלתי-חוקיות, אך המפגינים המשיכו לצאת לרחובות גם היום. לפי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, בכרמנאשה שבמערב המדינה פיזרו כוחות הביטחון עצרת מחאה לקול קריאות בוז מצד המשתתפים. אתמול נרשמו עימותים בין הצדדים. בעיר אראק הסמוכה צעקו המפגינים “לא עזה, לא לבנון, חיינו מוקדשים למען איראן”, במחאה על הכספים הרבים שמשקיעה טהראן בחיזבאללה ובארגונים הפלסטיניים.

נשיא ארצות הברית טראמפ התייחס לאירועים וכתב: “הממשלה האיראנית צריכה לכבד את זכויות האזרחים שלה, כולל את זכותם להביע את דעתם. העולם צופה!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות