מדען צפון קוריאני התאבד ברעל אחרי שבריחתו מהמדינה נכשלה

ניסה לברוח מהמדינה, הוחזר והתאבד: מדען גרעין צפון קוריאני שניסה לברוח מהמדינה לסין התאבד לאחר שהוחזר למולדתו • האיש החליט להיעלם אחרי שנחרד מהפרוייקטים הגרעינים שערך אולם נתפס על ידי השלטונות הסיניים והוחזר למדינה - בה העדיף התאבד
קובי פינדרוס
י"ב טבת התשע"ח / 30.12.2017 18:44

ניסה לברוח מהמדינה, הוחזר והתאבד: מדען גרעין צפון קוריאני שניסה לברוח מהמדינה לסין התאבד לאחר שהוחזר למולדתו – כך דווח באתר ‘וואלה’.

המדען היה חלק מקבוצת עריקים שנעצרו על ידי השלטונות הסיניים בעיר שניאנג ב-4 בנובמבר ונשלחה בחזרה כשבועיים לאחר מכן. עוד סיפר הגורם כי אחרי שאותו מדען נשלח לבידוד לפני חקירתו במתקן ביטחוני בעיר שינוויג’ו, הסמוכה לגבול עם סין, הוא הצליח לבלוע רעל שהסתיר מהשומרים וכך שם קץ לחייו.

מסתבר שהמדען נחרד מהפרוייקטים הגרעינים שערך והחליט לברוח, הוא יצא מפיונגיאנג לקרובי משפחה באזור הגבול ללא מסמכים תקפים, שבהם נדרשים אזרחי המדינה הקומוניסטית להחזיק בבואם לנסוע ממקום למקום, ונעלם אחרי שהבין שהרשויות מחפשות אחריו.

בין העריקים הנוספים בקבוצה היו אישה ובנה בן הארבע – שהמקרה שלהם נגלה אחרי שאבי המשפחה, לי טה-וון, התחנן בפני נשיא סין שי ג’ינפינג ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנוע את החזרתם לקוריאה הצפונית. לי, שערק לקוריאה הדרומית ב-2015, גילה כי אשתו הוחזרה למרות זאת והוחזקה באזור הגבול לצורך חקירות. בריאיון שהעניק ל-CNN בחודש שעבר הוא אמר כי לא ידוע מה עלה בגורלו של בנם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות