הדרשן זעק: האסונות בגלל הרשעים שרקדו כשהגראי”ל זצ”ל נפטר

קובי פינדרוס
|
י"א טבת התשע"ח / 28.12.2017 23:01
הרה”ג מנשה רייזמן תלה בדרשתו בעשרה בטבת את האסונות הקשים בבית שמש לאירועי השמחה של הקנאים במקום בפטירתו של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל • “היו שם רשעים ארורים שרקדו ושמחו כשהרב הצדיק נפטר. כתוב בגמרא שהקב”ה לא שותק בביזוי תלמיד חכם”

שרשרת האסונות בבית שמש: הרה”ג מנשה רייזמן אמר היום [חמישי] בדרשתו כי האסונות הקשים בעיר נובעים מהזלזול של הקיצונים בבית שמש בגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

“יש דיבורים, מה יכולה להיות הסיבה שנהרגו בתוך זמן כל כך קצר שלושה ילדים בבית שמש. אז זהו, שבאותו מקום שזה קרה, יצאו בריקודים, מחולות וחלוקת סופגניות לילדים כשהרב שטיינמן נפטר”.

הרב זעק: “דם יהודי אינו הפקר, נפטר עוד ילד? נו אז נפטר. עוד ילד נפטר ממקרה שלא דרך הטבע, שולחן שנפל על תינוק. הקב”ה יעזור. זה תינוק שלא טעם טעם חטא. לא לעשות חשבונות שמיים? כן לעשות. הרמב”ם אומר שכן לעשות.

“צריך לעשות שני חשבונות, חשבון כללי וחשבון פרטי. היות ובאותו מקום היה ריקודים בזמן שהרב שטיינמן נפטר, על ידי רשעים ארורים שרקדו ושמחו כשהרב הצדיק נפטר. כתוב בגמרא שהקב”ה לא שותק בביזוי תלמיד חכם. הם הגיעו לחיידר – ואני בוכה כשאני נזכר בזה – תינוקות של בית רבן, והתייצבו שם רשעים ארורים וחילקו סופגניות, ושרו “וכל קרני רשעים אגדע”. ותלו שלט שבו נכתב “באבוד רשעים רינה”. ילדים קטנים אכלו סופגניות של רשעות.

בדבריו התייחס לשקרים שהועללו על הגראי”ל, “הרי ברור לכולם כמה הרב שטיינמן היה נגד הליכה לצבא ולאקדמיה… הוא היה יהודי כל כך עניו, לא הזיז לרב מה אמרו עליו, השמיצו אותו מול כל העולם, ולכן החילונים אמרו שהרב היה פשרן”.

הרב אמר ביחס ליום הצום, כי ‘פרוד לבבות זה חורבן, היום בעשרה בטבת זה פירוד לבבות, לשמוח כשיהודי קדוש נפטר? ככה מתנהגים? חייבים למחות ולהרהר בתשובה, ולאהוב את כל היהודים”.