בשל התנגדות: כנס של הרב ברלנד הועבר מקום ברגע האחרון

שלמה בן חיים
|
י' טבת התשע"ח / 28.12.2017 17:33
הערב תוכנן להתקיים כנס של קהילת שובו בנים בבאר שבע, במרכז הערב תוכנן להיות משאו של הרב ברלנד • בשל התנגודת נשים וקמפיין שנערך נגד הארוע, בוטל האישור לקיים הארוע בהיכל התרובת והארוע עבר למקום פרטי • מנהלת הקמפיין חטפה איומים: “האיומים והקללות לא ירתיעו”

בעקבות פרסומים ולחץ של ארגוני נשים, ההסתדורת ביטלה את האישור לאנשי הרב ברלנד להשתמש בהיכל התרבות בבאר שבע לקיום כנס שהיה אמור להתקיים הערב. הרב היה אמור לשאת דברים בנושאי: הלכה, צניעות וחזרה בתשובה.

ביטול הארוע גרר מצד חסידי הרב איום בתביעה על סך של חצי מליון שקלים נגד הנהלת היכל התרבות, הארוע יתקיים בסופו של דבר במקום פרטי.

תושבת העיר שפעלה למניעת הופעתו של הרב סיפרה: “אני לא יכולה להזדהות בשמי, בגלל שאני חרדית. אבל כאישה וכאדם מאמין, אני חשה עלבון ובושה על הופעתו של ברלנד. הוא מדבר בהופעות האלה על מוסר, תורה, הלכה, צניעות, ואם היה מאמין בכל אלה, הוא לא היה עושה מה שעשה, והורשע, בנשים שבאו לקבל את עצתו ועזרתו הרוחנית. אבל אני פועלת בקרב הקהילה שלי, כדי שלא ילכו ל”רב” הזה, שהמיט אסון רוחני על כולנו”.

מרי, שארגנה את הקמפיין נגד הופעת הרב ברלנד, נחשפה לאיומים: “האיומים והקללות לא ירתיעו אותי מלומר את מה שאני חושבת. ברלנד הוא לא צדיק הדור כפי שהוא וחסידיו מציגים אותו. הוא עבריין מין מורשע, שעשה דברים נוראיים בנשים דתיות ונשואות שבאו אליו בשעת צרה”.

הרב ברלנד, רבה של קהילת “שובו בנים” הורשע פי הודאתו בשתי עבירות של תקיפת נשים ונגזרה עליו שנת מאסר.

עו”ד רותם טובול, עורכת דינו של ברלנד, מסרה בתגובה: “כנגד הרב לא מתנהלים שום הליכים משפטיים כיום. מדובר באדם עתיר זכויות, והוא יכול להעביר שיעורים לקהל המאמינים שלו. עובדה היא, שהרבה אנשים משתתפים בכנסים הרבים שלו בכל רחבי הארץ, ואנשים רוצים לשמוע אותו. בימים אלה אנחנו בוחנים הגשת תביעות פליליות ומשפטיות נגד אנשים שפועלים כנגד הרב ורודפים אותו”.