סערה בהולנד: פרופסור בכיר מציע לבטל את… השפה ההולנדית

הפרופסור לשפות רינט סיבסמה מאוניברסיטת ליידן בהולנד, מציע להיפטר מן השפה ההולנדית הקשה והלא נוחה להגייה ובכך עורר סערה גדולה במדינה • הפרופסור: "פוגעת באיכות החינוך וברמת הלימוד, היא מביאה יותר נזק מתועלת. אז למה לא פשוט לבטל אותה?"

דוד ליבוביץ
י' טבת התשע"ח / 28.12.2017 16:14

האם השפה ההולנדית עומדת לחלוף מן העולם?

הפרופסור לשפות רינט סיבסמה מאוניברסיטת ליידן בהולנד, מציע להיפטר מן השפה ההולנדית הקשה והלא נוחה להגייה ולעבור לאנגלית, כשבכך עורר סערה גדולה במדינה, כך פורסם באתר nrg.

במאמר בעיתון ההולנדי Volkskrant מסביר סיבסמה כי כ-12 שפות נעלמות מדי שנה בשנים האחרונות, והאנגלית משתלטת. כבר עכשיו, רבים ממוסדות ההשכלה הגבוהה בהולנד מלמדים באנגלית, דבר שיוצר בעייתיות מסוימת, כיוון שלפי דוח של האקדמיה ההולנדית למדעים שפורסם לאחרונה, רמת הוראת האנגלית באוניברסיטאות ובקולג’ים בהולנד אינה מספקת.

הפרופסור מסביר כי השפה ההולנדית יוצרת בעיות: “היא פוגעת באיכות החינוך, ברמת הלימוד. המשכילים שעוד מוצאים עבודה בהולנד, משתמשים בהולנדית שלהם בעיקר לקנות חשיש.  השפה ההולנדית הופכת להיות קצת למטרד, היא מביאה יותר נזק מתועלת. אז למה לא פשוט לבטל אותה?”

וכמה זמן יקח להיפטר מהשפה המטרידה? “המעבר לאנגלית לא ייקח יום או יומיים, אבל עם קצת מאמץ נוכל לסיים את זה בתוך שני דורות”.

אלא שההצעה יצרה סערה בהולנד, וגררה עשרות תגובות רשמיות יותר או פחות, באמצעי התקשורת ובמדיה החברתית. “שפה שמדוברת בפי כ-20 מיליון איש (בהולנד ובחלקים מבלגיה ודרא”פ) לא עומדת להיעלם כל כך מהר”, אמרו ההולנדים הזועמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מטורללים יל לא רק אצלינו
    28/12/2017 17:33
    דוד
  1. גם להולנדים יש צימרמנים כסיפים וגולדבלומים. פסיכים עם תואר לעיני כל הרוחות יש בכל המערב