גם השר בנט תומך בעירית לינור: לא אתראיין בגל”צ עד שהיא תוחזר

לאחר שהושעתה למשך כשבוע מתחנת הרדיון גלי צה"ל בשל התבטאויותיה הקשות על נשיא המדינה מתייצב שר החינוך לצידה של המגישה עירית לינור • מוקדם יותר תמכה בה שרת המשפטים איילת שקד כשאמרה: "חשוב לי להביע מחאה על ההשעייה של עירית לינור"
דוד ליבוביץ
י' טבת התשע"ח / 28.12.2017 15:39

אחרי השרה שקד גם ש החינוך נפתלי בנט מתייצב לצידה של המגישה עיית לינור.

השר בנט כתב בדף הפייסבוק שלו כי “עד לחזרתה של עירית לינור לשידורים בגל״צ, איאלץ גם אני שלא להתראיין בתחנה. בשל התבטאות בוטה שלה היא הושעתה (!) למשך שבוע מגל״צ. לעומתה, שדרן גל״צ רינו צרור כינה את ראש הממשלה ‘ארדואן של ארץ הקודש’ ודיבר על ‘חשיבה עבריינית’ בכנסת ‘מבית המדרש של המאפיוזו’ ואמר דברים שלא אחזור עליהם כאן על גברת נתניהו. ו…כלום. לא נזיפה, לא הערה ובטח לא השעייה”.

מוקדם יותר שקד הוזמנה לראיון בתחנה על חוק ההמלצות שאושר הלילה בכנסת בתום פיליבסטר של שתי יממות, אך בראשית הראיון פתחה ואמרה “העלתם אותי לראיון וחשוב לי להביע מחאה על ההשעייה של עירית לינור”.

“במסגרת חופש הביטוי אפשר להכיל גם ביקורת כזאת ואני לא חושבת שזו פעם ראשונה שזה נעשה בתחנה”, הוסיפה שרת המשפטים.

שרת המשפטים הזכירה כי גם היא הושמצה לא פעם בתכניות התחנה, “זו שאלה מתבקשת. פעמים רבות אני מושמצת הייתי אומרת, קוראים לי פשיסטית ואוטיסטית אצלכם בתחנה ואני לא עושה מזה סיפור. תחנת רדיו צריכה לתת במה. להבנתי, השדרנית רצתה להתנצל וזה לגמרי מתבקש”.

שקד ביקשה להדגיש כי כל דעה יכולה להיות מושמעת בתחנה, “אלא אם כן כמובן יוצאים נגד חיילי צה”ל, כי זו תחנה של הצבא. ביקורת אפשר להביע, אבל לא להשתלח בחיילי צה”ל. בגדול, צריך להכיל את חופש הביטוי”.

כזכור, לינור התבטאה בחריפות כנגד הנשיא לאחר שזה עודד את ההפגנות כשאמר ‘אין תחליף לכיכרות העיר האמיתיות’. בהמשך חזר בו מדבריו והבהיר כי לא התכוון לקרא לעידוד ההפגנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות