גם לכם נמאס לכם לחתוך ירקות ולתבלן? מהיום מדפיסים אוכל

בשורה לרעבים: בקרוב ניתן יהיה להכין ארוחה בלחיצת כפתור, מכונה תעשה כל זאת עבורנו באופן אוטומטי • הכירו את ה"שפית" - מדפסת תלת ממד שפותחה באוניברסיטה העברית
דוד ליבוביץ
ז' טבת התשע"ח / 25.12.2017 21:08

נמאס לכם לחתוך ירקות, בשר, ליצוק שמן ולבזוק מלח ופלפל בכמות הנכונה? ייתכן שהידיעה הזו בשבילכם.

בקרוב ניתן יהיה להכין ארוחה בלחיצת כפתור. לא יהיה יותר צורך לחתוך את המצרכים, לשים בסיר, לתבלן, לבשל ואחר כך גם לשטוף את הכלים. מכונה תעשה כל זאת עבורנו באופן אוטומטי, כך פורסם באתר nrg.

ה”שפית” היא מדפסת תלת ממד שפותחה באוניברסיטה העברית. מכניסים קפסולה של חומר הגלם יחד עם המרכיבים הספציפיים של הארוחה שרוצים להכין, והמדפסת מבשלת, צולה או אופה אוטומטית את הארוחה ומדפיסה אותה.

מי שפיתח את המדפסת המיוחדת הם פרופסור עודד שוסיוב מהמכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות, ופרופסור עידו ברסלבסקי מהמכון לביוכימיה, מדעי המזון והתזונה, מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית.

מהאוניברסיטה נמסר כי ההמצאה היא למעשה חומר הגלם – התאית. לדבריהם, חומר זה אכיל וקיים בכל הצמחים. כיום מכינים ממנו בין היתר נייר, אבל אפשר לאכול אותו. מצד שני הוא לא מתעכל בגוף כך שאין לו קלוריות, ואפשר לחבר אליו חלבונים, פחמימות או שומנים. אפשר גם להביא אותו לכל מיני מצבי טקסטורה: הוא יכול להיות במצב קשיח או ג’ל. אפשר לאפות אותו, לבשל אותו או לצלות אותו. קיימת שליטה מלאה על המרכיבים של הארוחה, ואין צורך בחומרים משמרים.

אז מתי נוכל להתחיל להשתמש במכונה המופלאה? לדברי החוקרים, המוצר שפיתחו יוכל להיות זמין בשוק בטווח של שנתיים שלוש. חברת “יישום” רשמה, בינתיים, את ההמצאה כפטנט, והיא מחפשת שותפים פוטנציאליים שיוכלו לקדם את הפיתוח לשלב היישומי שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות