הכנסת תדון אל תוך הליל: האם חוק ההמלצות וחוק השבת יעברו?

מליאת הכנסת תדון הערב בחוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה בתום החקירות בקריאה שנייה ושלישית • ההצבעה - מבחן ראשון לח"כ אמסלם כיו"ר הקואליציה • עוד על סדר יומה של הכנסת: 'חוק השבת' ורצונה של יהדות התורה לראות את ליצמן שב למשרד הבריאות
דוד ליבוביץ
ז' טבת התשע"ח / 25.12.2017 20:27

האם חוק ההמלצות יעבור? מליאת הכנסת תדון הערב (שני) בחוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה בתום החקירות בקריאה שנייה ושלישית.

את הצעת החוק יזם יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם והיא עברה שינויים רבים – המרכזי שבהם נועד להחריג את חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחוק כך שבתיקים 1000 ו-2000 המשטרה תוכל לפרסם את המלצותיה. זהו מבחן ראשון לאמסלם כיו”ר קואליציה לאחר שהחליף בתפקידו את ח”כ דוד ביטן בשל חשדות וחקירות המתנהלות כנגדו.

על פי ההצעה, בחקירות שיתנהלו בליווי פרקליט מלווה, כמו חקירות של אישי ציבור, ראשי משפחות פשע ותיקים מורכבים נוספים, המשטרה לא תעביר המלצה למשטרה אלא אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש זאת.

יו”ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד אמר כי, “הם לא רוצים להעביר את חוק ההמלצות על הסיגרים, אלא על הצוללות, כי הם יודעים שהוא ייחקר על הצוללות, נתניהו אומר כל הזמן שהוא לא ייחקר בפרשת הצוללות אבל אני אומר שהוא כן ייחקר. אין עולם שבו הוא לא ייחקר בפרשת הצוללות. העדתי בפרשה ואני כנראה יודע מה אני מדבר”.

עוד אמר לפיד כי הוא סומך על היועץ המשפטי אולם, “לנתניהו יש בעיה. אם ידע שאנשים מקבלים כסף ובגלל זה נתן אישור למכור צוללות מתקדמות למצרים הוא צריך ללכת לבית סוהר להרבה זמן ואם לא ידע צריך ללכת”.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: “זה חוק שכולו נגד הציבור ובעד ארגוני הפשע ואנשי ציבור מושחתים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להביע הערכה לחברי וחברות הסיעה ולהובלה של יואל חסון בראשה שנאבקים ולא מוותרים לממשלה ולקואליציה. הקואליציה שברה את כללים – ואנחנו נפתיע בכל הזדמנות”.

חוק השבת וליצמן

מלבד ‘חוק ההמלצות’ מונח חוק נוסף על סדר היום של הכנסת – “חוק מסורת ישראל” שיזמו המפלגות החרדיות. מדובר בהצעה ממשלתית של השר חיים כץ לפיה שר העבודה והרווחה יתחשב במתן היתר לעבודה בשבת בשורת שיקולים נוספים כגון: רווחת העובד, מסורת ישראל, חלופה שאינה מחייבת העסקה בשבת וההשפעה על המרחב הציבורי שבו תתבצע העבודה.

על פי הדיווח, ביקשו ביהדות התורה להצביע על חוק זה לפני ההצבעה על חוק ההמלצות. במפלגה החרדית רוצים לראות את ח”כ יעקב ליצמן שב לתפקידו במשרד הבריאות, כסגן שר. ליצמן הבהיר כי עד שלא יחוקקו החוקים שקשורים בשבת, הוא לא ישוב למשרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות