בית המשפט אסר על ראש העיר לפתוח מרכולים בשבת

ראש עיריית גבעתיים הודיע כי יזרז חוק עזר עיורני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת, בטרם תעבור בכנסת הצעת החוק שמכפיפה את פתיחת המרכולים להחלטת שר הפנים • יו"ר האופוזיציה תמך, אבל בית המשפט אסר
יוסף גרינבוים
ז' טבת התשע"ח / 25.12.2017 13:51

ראש עיריית גבעתיי הודיע כי יקדם חוק עזר עירוני שיקדים את החוק האמור להיאבק בפתיחת בתי עסק בשבת.

יו”ר העבודה אבי גבאי, הביע תמיכה ויצר מהומה כשליצמן הגיב מעל גבי הבטאון המודיע. ליצמן אמר כי צעדיו של גבאי יוצרים קרע וימנעו כל סיכוי לישיבה משותפת עם החרדים בעתיד.

בעוד ליצמן וגבאי מתכתשים מי הוא שנוקט צעדים קיצוניים ומי הוא שמבקש לשמור על הסטטוס קוו, הוציא בית המשפט צו מניעה נגד עיריית גבעתיים ובכך עצרה דיון שאמור היה להת’יים במועצת העיר כדי לאפשר לעירייה לחוקק את חוק העזר העירוני.

את הפניה לבית המשפט, יזמו קואלציית שבת שוויון באמצעות עוה”ד אורי פז יחד עם שלושה חברי מועצה מטעם הבית היהודי הוציאה לפני מספר דקות צו מניעה כנגד עריית גבעתיים ועצרה דיון שעתיד להתקיים במועצת העיר ולאפשר אישור חוק המתיר מסחר בשבת בעיר.

רועי לחמנוביץ מנכ”ל קואלציית שבת שוויון:”מצער שקואלציית שבת שוויון יחד עם נציגי הבית היהודי בעיר גבעתיים פעלנו במקום ממשלת ישראל. אני מברך על ההחלטה לבלום דיון שכולו יחצ בשנת בחירות מוניציפלית על גבי עובדים ועסקים קטנים. נמשיך להלחם את מלחמת העובדים ומלחמת השבת כיום מנוחה של ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות