סובלים ממיגרנה? המחקר המדהים מגלה: יש אוזניות שיעזרו לכם

קשה להאמין, אבל חוקרים באוניברסיטת קנט בבריטניה מצאו כי חימום של אוזן אחת למידת חום של 42 מעלות צלזיוס וקירור האוזן השנייה ל-17 מעלות מסייעים במניעת מיגרנות, האם זו רק תרופת סבתא?
דוד ליבוביץ
ו' טבת התשע"ח / 24.12.2017 20:36

תרופת סבתא? לא בטוח. באוניברסיטת קנט בבריטניה מצאו כי חימום של אוזן אחת למידת חום של 42 מעלות צלזיוס וקירור האוזן השנייה ל-17 מעלות מסייעים במניעת מיגרנות, כך דווח באתר nrg.

על פי הסטטיסטיקה, כ-12 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים מהתפרצויות מיגרנה המקשות עליהם לתפקד. עד כה לא נמצא טיפול מניעתי למחלה, או טיפול אחר המספק הקלה מלאה לתסמיניה.

במחקר, השתתפו 81 מתנדבים שסבלו מכאבי ראש עזים בתדירות של 4-14 מקרים בחודש. החוקרים חילקו את משתתפי הניסוי לשתי קבוצות זהות בגודלן. באחת מהן קיבלו המטופלים אוזניות מיוחדות ובהן מנגנוני קירור וחימום, המופעלים ידנית באמצעות מתג. קבוצת הביקורת קיבלה אוזניות ומנגנון זהים במראיהם, שהיו מנוטרלים.

שתי הקבוצות התבקשו להפעיל את האוזניות למשך עשרים דקות בכל יום, לתקופה של שלושה חודשים, כאשר באזניות החדשות זרמו גלי חום לאוזן אחת וגלי קור לאוזן השניה.

התוצאות היו חד משמעיות: הנבדקים בקבוצת הניסוי דיווחו על ירידה של כ-50 אחוזים במספר המיגרנות שמהן סבלו בכל חודש: מ-7.7 מקרים בכל שלושים יום ל-3.8 התפרצויות כאב בלבד.

יצויין כי מדובר במחקר ראשוני ועל כן אין ערובה כי חימום אוזן אחת וקירור השניה תפחית את המיגרנה שלכם כבר מהיום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות