עורך הדין דן אבי יצחק: “אין דבר כזה שנקרא המלצות משטרה”

עו"ד דן אבי יצחק מייעץ לנתניהו לקראת המלצות המשטרה: "אני נחרד לאן הגענו. מהיום המשטרה תחליט להדיח ראש ממשלה" • מההיכרות שלו עם התיק כלל לא היה מקום לפתוח בחקירת המשטרה: "אחרי 60 שנות ניסיון במקצוע, טיפלתי בלא מעט פרשות שחיתות - וזה לא תיק שחיתות"
אריה ריבקינד
ו' טבת התשע"ח / 23.12.2017 22:10

לקראת פרסום המלצות המשטרה בעניינו של ראש הממשלה, התייעץ נתניהו עם עורך הדין דן אבי יצחק.

“לפי מה שאני רואה אין תיק ואני לא בטוח שהיה בכלל מקום לפתוח בחקירה”, אמר הפרקליט בראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) לחדשות סוף השבוע של חדשות 2.

אבי יצחק התייחס לסקר שנערך עבור התכנית ‘פגוש את העיתונות’, לפיו 63% מהציבור סבור שנתניהו צריך להתפטר במידה והמשטרה תמליץ להגיש נגדו כתב אישום על עבירה של מרמה והפרת אמונים: “אני חושב שהמצב חמור מאוד, כרגע מבחינת מה שקורה בציבור”, אמר. “אני נחרד לאן הגענו. למשטרה אין סמכות להמליץ ובכלל אין דבר כזה שנקרא ‘המלצות משטרה’. מה שהיא עושה, זה כחלק ממערכת האכיפה – היא מגישה סיכום של החקירה וחוות דעת”.

בהמשך דבריו התייחס לנאומו של נתניהו בטקס הדלקת נר שמיני של חנוכה, במהלכו תקף בחריפות את המשטרה: “השאלה היא לא שאלה של סגנון, היא שאלה של מהות ועם זה אני מזדהה לחלוטין”, אמר אבי יצחק. “אל תתרגשו מהמלצות משטרה, כי זה לא סמכותה ולא היא קובעת. יש היסטוריה שבהרבה מאוד מקרים ההמלצה לא מתקבלת”.

בהמשך דבריו הזהיר: “אני רואה סכנה גדולה במה שמתרחש לשלטון החוק, לחזקת החפות ולהגנה על הדמוקרטיה. מהיום המשטרה תחליט להדיח ראש ממשלה”.

אבי יצחק התייחס בסוף דבריו לפרטי החקירה ואמר: “אחרי 60 שנות ניסיון במקצוע, טיפלתי בלא מעט פרשות שחיתות – וזה לא התיק של שחיתות”.

הוא אף הוסיף כי לדעתו כלל לא היה מקום לפתוח בחקירה.

לפי הסקר שפורסם בחדשות 2,  63% סבורים שנתניהו צריך להתפטר במקרה של המלצת משטרה לכתב אישום על מרמה והפרת אמונים, ו-27% סבורים שאינו צריך להתפטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשה להתמודד עם טיעונים משפטיים במגרש פוליטי מובהק
    23/12/2017 22:40
    שאול א.
  1. הבעיה נעוצה בכך שגוף מושחת כמו המשטרה יכולה לסלק ראש ממשלה או שר או ח”כ, גם כאשר היא מפרה חוק ביודעין. גם כאשר ברור לה שלהמלצה שלה אין לא רק תוקף חוקי, אלא גם משמעות. שהרי בסופו של דבר ההכרעה היא של הפרקליטות. ואם כך הוא המצב המשפטי, לא ברור לי לשם מה היא מתעקשת לא רק להפר את החוק, אלא אפילו את השכל הישר, מכוח העובדה שההחלטה כלל אינה שלה, וברור מוחלט של המקרים (80% לדעתו של פרקליט המדינה), ההמלצות שלה נדחות.
    אם זו לא פוליטיקה רעה, אז אינני יודע מהי פוליטיקה רעה ומושחתת של גוף שאמור לאכוף את החוק.