בצמרת הרשימה המפוקפקת: ארה”ב הטילה סנקציות על המיליארדר דן גרטלר

לפי ההצהרה שפרסם הבית הלבן, איש העסקים מבני ברק, המקורב לנשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, עשה את הונו באמצעות עסקאות מושחתות בתחום הכרייה והנפט • שמו מופיע בצמרת הרשימה של 52 גופים ואנשים שלדברי ארצות הברית פגעו בזכויות אדם ונגועים בשחיתות
יוני גרין
ג' טבת התשע"ח / 21.12.2017 21:13

ארה”ב הטילה סנקציות על 52 גופים ואנשים שלדבריה פגעו בזכויות אדם ונגועים בשחיתות.

בהודעה שפרסמה היום (חמישי) המחלקה האמריקנית למסחר של הבית הלבן, ‘מככב’ המיליארדר החרדי דן גרטלר, תושב בני ברק ומגדולי הפלנטרופים של הציבור החרדי, בצמרת הרשימה המפוקפקת.

במסגרת ההחלטה, יוקפאו נכסים הנמצאים בתחום השיפוט של ארה”ב, וכמו כן ייאסר על אמריקנים לקיים עמם יחסי מסחר.

לפי ההצהרה של הבית הלבן, גרטלר, המקורב לנשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ז’וזף קבילה, עשה את הונו באמצעות עסקאות מושחתות בתחום הכרייה והנפט במדינה בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

“דן גרטלר הוא איש עסקים ומיליארדר בינלאומי אשר צבר את הונו באמצעות מאות מיליוני דולרים בכרייה אטומה ומושחתת ובעסקות נפט ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו”, נאמר בהודעה בין היתר. “גרטלר ניצל את ידידותו הקרובה עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית ג’וזף קבילה כדי לשמש מתווך” .

בין האישים המפוקפקים הנוספים שעליהם הוטלו סנקציות:  יחיא ג’אמה, נשיא גמביה לשעבר, שלפי ההצהרה הוא בעל “היסטוריה ארוכה של הפרת זכויות אדם ושחיתות”; מאונג מאונג סואי, גנרל בצבא בורמה המואשם כי היה אחראי להתקפות נגד אזרחים; חוליו אנטוניו רמירז, מחוקק מגואטמלה, המואשם כי שילם למתנקש שרצח שני עיתונאים; ועוד.

כפי שדיווח בחרדים 10, ביום ראשון השבוע, לאחר שבועיים של חרושת שמועות, נחת הנגיד דן גרטלר מקונגו בישראל. לאחר הנחיתה מיהר גרטלר אל ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל, כדי לנחם את בניו האבלים של ראש הישיבה.

לצידו של גרטלר ישבו נכדו ונאמן ביתו של הגראי”ל זצ”ל, הרב דוד שפירא, והרב אלימלך פירר, יו”ר אגודת ‘עזרא למרפא’.

גרטלר אמור לחנוך בימים הקרובים כולל אברכים נוסף על שמו של מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל – והוא כבר הורה להנהלת הכולל, הפועל תחת חסותו ב’בית כנסת הגדול’ בבני ברק, להיערך לכך.

גרטלר יצא מישראל לפני כשלושה שבועות, ולאחר שלא שב ארצה לכבוד חג החנוכה – התרחבה חרושת השמועות.

גורמים בשוק ההון טענו כבר אז כי מצבו של גרטלר “מסובך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות