מגהץ ומכות: 20 חודשי מאסר ל’אם המתעללת’ מיישוב חרדי בגוש עציון

האישה בת 38, המתגוררת ביישוב חרדי בגוש עציון, הורשעה כי התעללה בילדיו מנישואים קודמים של בעלה במשך תקופה ארוכה, אך קיבלה עונש קל יחסית, למרות שהפרקליטות ביקשה שבע שנות מאסר, זאת לאחר שהביעה חרטה • בעלה הורשע על כך שלא דיווח ואף היה שותף במקרה אחד
חיים טוויל
ג' טבת התשע"ח / 21.12.2017 15:15

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים גר היום (חמישי) 20 חודשי מאסר על אישה חרדית, בת 38 מיישוב בגוש עציון, שהורשעה בהתעללות בילדיו של בעלה. על האם נגזרו גם שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של כל אחד מהילדים ב-50 אלף שקלים. כך דווח אמרי לוי סדן באתר וואלה.

האישה, שנעצר ילד עם בעלה בחודש אב לפני שנה וחצי – קיבלה עונש קל יחסית לעומת עונש של שבע שנות מאסר שביקשה פרקליטות מחוז ירושלים – לאחר שהביעה חרטה. בעלה  הורשע בכל שלא מנע את המעשים אף שהיה מודע להם, ואף תקף בעצמו את הילדים במקרה אחד.

האם הודתה בעובדות שתוארו בכתב האישום המתוקן שהוגש נגדה.

לפי כתב האישום, היא הכתה את שני ילדיו מנישואיו הקודמים של בעלה במשך שש שנים – החל מהתקופה שהמשפחה התגוררה ברוסיה ועד שנעצרו, בשנה שעברה. עם המשפחה גרו גם בתה מנישואים קודמים, ושני ילדים משותפים שנולדו לבני הזוג לאחר נישואיהם.

בין היתר, תקפה האם את הילדים באמצעות סטירות ונשיכות בסנטר ובאף, משיכות בחוזקה ומכות באמצעות חגורה וכף לנעליים העשויה מברזל.

לפי כתב האישום, באחד המקרים היא קירבה מגהץ חם לזרועו של אחד הילדים, מאחר שלא גיהץ לשביעות רצונה. כעבור מספר חודשים דחפה את ראשו לאסלת השירותים. במקרה אחר היא הכריחה את הילד השני ללקק את הרצפה, לאחר שלא הייתה מרוצה מהניקיון שביצע.

לפי הדיווח בוואלה, בקו ההגנה של האם הובעו חרטה על המעשים ורצון לתקן את הנזק שגרמה – בשל בדידות וקשיים כלכליים שחוותה במהלך שבע שנות נישואיה, ומחלה של הילד המשותף הראשון שנולד לבני הזוג, שגררה את תשומת לבם.

בין נימוקי השופט לגזירת העונש הקל יחסית היו הודאתה, היעדר העבר הפלילי שלה, עדויות האופי לטובתה ותסקיר המבחן שנערך לה, שהעיד על הפנמה של חומרת המעשים ועל סיכוי לשיקום ולדרך חדשה.

עם זאת, העובדה שמדובר בקטינים שסבלו מהתעללות מגיל צעיר הטתה את הכף להטלת עונש מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשע של עונש. אין שום הצדקה לעונש כל כך קל
    21/12/2017 16:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נפש של ילד זה דבר רגיש לכל החיים.