עתירה לבג”ץ: לפסול את מועמדות המוהל אסולין לתפקיד הרב בחדרה

יוסף גרינבוים
|
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 21:16
הרב אליהו אסולין תועד בתחקיר של אוריה אלקיים מ’כאן’ כשהוא מעודד את תלמידיו “להתאמן” על תינוקות ממוצא אתיופי וקורא להם “בשר תותחים” • הרב אסולין: “יריבים מנסים לסכל את מועמדותי”

עמותת “טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה” הגישה היום (רביעי) לבג”ץ עתירה וצו על-תנאי בדרישה לפסול את מועמדותו של הרב אליהו אסולין לרב ראשי של העיר חדרה. זאת בשל ‘תחקיר המוהלים’ של העיתונאי אוריה אלקיים, ששודר לפני שנה בתאגיד ‘כאן’.

בתחקיר תועד אסולין במצלמה נסתרת, כשהוא מעודד את תלמידיו ‘להתאמן’ על תינוקות בני העדה האתיופית, וכן ילדים של נתינים זרים מאפריקה והפיליפינים, תוך שהוא מכנה אותם “בשר תותחים”.

מנכ”ל העמותה, פנטהון אספה דויט, אמר ל’כאן’, כי הוא “רואה בחומרה רבה” את מועמדות הרב אסולין לתפקיד רב העיר . לדבריו, חמור ש”משרד הדתות, שנחשף למעשיו החמורים, מאשר את מועמדותו במקום לפסול אותה על הסף ובאופן מיידי”.

לדברי דויט, עמותת ‘טבקה’ תמשיך לפעול ולהיאבק בכול האמצעים העומדים לרשותה בכדי לפסול את מועמדותו של הרב אסולין ו”למצות איתו את הדין על הפגיעה הקשה בתינוקות חסרות ישע וקהילות מוחלשות”.

הוא הוסיף כי הוא מקווה ש”הצדק יראה ויעשה ובג״צ יורה על הסרת מועמדותו של הרב אסולין לתפקיד רב ראשי של עיר חדרה”.

כפי שדווח בחרדים 10,  ראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו”ד אווקה (קובי) זנה, פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש ממנו לפעול להסרת מועמדותו של הרב אסולין לתפקיד רב העיר חדרה.

עו”ד אווקה ציין: “תפקיד רב עיר שמהווה גורם רוחני-הלכתי לציבור הרחב מחייב, להבנתי, כי יבוא לתפקיד זה ‘נקי כפיים ובר לבב’. ברי כי התנהגותו של הרב אסולין עד כה מלמדת כי אינו ראוי למלא כל תפקיד ציבורי. הכשרת מועמדו של הרב אסולין לתפקיד רב עיר מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי”.

מהרב אליהו אסולין נמסר בתגובה ל’כאן’: “ביני לבין העדה האתיופית יש ידידות ואהבת אמת למעלה מ-30 שנה. יריבים פוליטיים שביקשו לסכל את התמודדותי, ניסו ליצור קרע. הייתה לי התבטאות לא מוצלחת שנאמרה בהומור לתחקירן שהתחזה למתלמד ומשך אותי בלשוני”.

לדבריו, “התנצלתי בכנות בפני העדה בחדרה ואמרתי שלמרות שהדברים נאמרו בקונטקסט מאוד ברור. הם לא היו אמורים להיאמר – נקודה. שמחתי מאוד לשמוע שקיבלו את ההתנצלות. לזכותי עומדים מאות מפגשים של סיוע ואהבה עם בני העדה. כמו כן, יצויין כי בבית הכנסת שלי ישנם מתפללים מבני העדה, המשמשים בתפקידים בכירים בקהילה. מבין שיש דמויות פוליטיות בעיר שמנסות להצית אש על רקע עדתי כדי להניב רווחים. אני מתפלל שלא יעלה בידם”.