מאחורי הקלעים: כך שוכנע הגר”ש שטיינמן לכהן כנשיא ‘ארחות תורה’

שרי רוט
|
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 18:55
מרן הגרי”ג אדלשטיין אמר בתחילת הספדו בעצרת המספד המרכזית בקריית איילת השחר: רצונו של מרן ראש הישיבה זצ”ל הוא שבנו רבי שרגא שטיינמן ינחה את דרך ישיבותיו ברוחניות ובגשמיות • “ראשי הישיבות כאן יודעים את דעתו והסכימו על זה” • חרדים 10 חושף מה התנהל מאחורי הקלעים ביממה האחרונה

יום של הכרעות גורליות בישיבת ‘ארחות תורה’: כפי שנחשף בחרדים 10, בנו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל זצ”ל, הגאון רבי שרגא שטיינמן, חתנו של הגר”ח קנייבסקי וראש ישיבת ‘קהילות יעקב לצעירים’, ישמש כנשיא ישיבת ‘ארחות תורה’, ויהיה האחראי על הכוונת דרכה.

מרן הגרי”ג אדלשטיין אמר בתחילת הספדו בעצרת המספד המרכזית בקריית איילת השחר, כי רצונו של מרן ראש הישיבה זצ”ל היא שבנו רבי שרגא שטיינמן ינחה את דרך ישיבותיו ברוחניות ובגשמיות.

ראשי הישיבות כאן יודעים את דעתו והסכימו על זה, אמר הגר”ג.

לחרדים 10 נודע, כי אמש ישבו ארבעת ראשי הישיבה – הגאון רבי איתמר גרבוז, חתנו של מרן הגרי”ג אדלשטיין; הגאון רבי ברוך דב דיסקין,  הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין, בנו של מרן הגרי”ג אדלשטיין; והגאון רבי יחיאל קלרמן – עם הגאון רבי שרגא שטינמן והתחננו אליו לקבל על עצמו התפקיד, כפי שנחשף בצוואה בעל פה – שזה היה רצון אביו.

רבי שרגא השיב: “אבא שלנו תמיד אמר לנו שהוא לא רוצה שנהנה מהישיבה, אני לא מוכן לקחת את זה”. ראשי הישיבה התחננו, שלחו את גדולי ישראל לנסות ולשכנעו, אבל הוא עמד על שלו.

ביקשו שימסור שיחת פתיחה בתחילת זמן, אולם הוא סירב: “אבי לא הסכים אף פעם. לא רצה שנהנה מהישיבה”.

ארכו עוד כמה שעות עד שהצליחו לשכנעו, שכן הוא עצמו לא שמע באוזניו אף מילה על כך מאביו

בשיחה עם גורם שהיה מעורב בניסיונות השכנוע הוא אומר: “ענוותנותו מעידה עליו שהוא ימשיך את הנהגת אביו זצ”ל”.

כפי המסתמן, הגאון רבי שרגא הוא שיקבל את התפקיד לחתום על מכתבי הדיחוי לבחורי הישיבה ואברכי הישיבה מול ועד הישיבות ומול שלטונות הצבא.

במקביל, בצד הציבורי, תעבור ההנהגה לידיו של מרן הגר”ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז’, כאשר הערב בעצם נערך מעמד ההכתרה.