המייסד של העיר ביתר עלית הונצח במתנ”ס חדש: ‘מתנ”ס פריימן’ I צפו

אבי כץ
|
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 14:14
במעמד רבנים, ראש העיר, בכירי העירייה, אישי ציבור, ובני משפחת פריימן, נחנך בביתר עילית המתנ”ס העירוני החדש שישרת את תושבי גבעה ב’ • ראש העיר מאיר רובינשטיין: “החלטנו לקרוא את שם המתנ”ס ע”ש מייסד העיר ה”ה חיים נחום פריימן, מתוך הוקרה לפעלו

על הניסים ועל והמעשים: בביתר עילית נחנך בטקס מרגש, במעמד רבנים, ראש העיר, בכירי העירייה ואישי ציבור, המתנ”ס העירוני החדש – ‘מתנ”ס פריימן’, שישרת את תושבי גבעה ב’.

המתנ”ס החדש, נקרא על פי החלטת מועצת העיר ‘מתנ”ס פריימן’ – על שם מייסד העיר, הרב חיים נחום פריימן ז”ל, וזאת “מתוך הוקרה לפועלו ומתוך מחויבות לדרך העשייה”.

במעמד חנוכת המקום וקריאת השם, השתתפו בני משפחת פריימן.

את המעמד פתח ראש העיר בדברי ברכה ותודה לרבני העיר והקהילות, חברי בית הדין ובני משפחת פריימן, וציין, כי האירוע היה אמור להתקיים ביום רביעי נר א’ דחנוכה כדי שחנוכת המתנ”ס תהיה בפתיחת ימי החנוכה, אבל הוא נדחה עקב האבל הכבד בפטירת מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

ראש העיר נשא דברים על הרב ז”ל ש”כל ההתפתחות של העיר נזקפת לזכותו” – ואמר: “ר’ חיים נחום פריימן היה איש נבון וחכם שראה את הנולד, את העיר שעוד לא הייתה קיימת, ורק בזכות הראייה שלו הגענו למצב שהעיר גדלה והתפתחה עד הלום”.

חבר הבד”צ ביתר, הגר”צ ברוורמן, אמר: “בעירנו מתנ”ס הוא חלק מהחינוך, וחנוכה היינו חינוך, וזו שמחה גדולה לחנוך את המקום הזה. ידוע שכל החגים זה לא על שם מישהו, אבל דווקא חנוכה ופורים זה על שם אלו שפעלו את הנס. כך גם העיר הזו נבנתה רק בזכות המסירות נפש של ר׳ חיים נחום, שבזמנו היה מושא ללעג של אנשים, שלא האמינו, אבל דווקא המסירות נפש הזו פעלה ובנתה את העיר”.

חבר הבד”צ הגר”י ברזובסקי: “מה העילוי לנשמה שיש בחנוכת מתנ”ס? אלא שהמתנ”ס הוא כמו דברים אחרים שהעירייה עושה בשביל להיטיב לאחרים וזו בדיוק הייתה דרכו של הנפטר ולכן לעילוי נשמתו”.

ממלא מקום ראש העיר יצחק רביץ סיפר, כי לפני שבא לגור בביתר התברך בחום אצל מרן הגרא”מ שך זצ”ל ואצל ראש ישיבת חברון הגרש”ז ברוידא. “לגבי רכישת דירה בביתר ר’ שמחה זיסל אמר שעל ר׳ חיים נחום אפשר לסמוך בעיניים עצומות”.

סגן ראש העיר בנימין הרשלר אמר: “לא בכדי חנוכת הבית של המתנ”ס היא בימי החנוכה, כמו שאז במלחמה היו רבים ביד מעטים והם ניצחו נגד כל הסיכויים, גם כאן הקמת העיר הייתה נגד כל הסיכויים והניצחון הוא בזכות החזון והמעוף של ר’ חיים נחום שבא לפרוץ את המוסכמה של רכישת דירה בירושלים או בבני ברק”.

נציג המשפחה, הרב יצחק פריימן, בנו של ר’ חיים נחום, פתח בדברי תודה מיוחדים לראש העיר על ההנצחה המכובדת והמעמד המרגש, וסיפר את זיכרונותיו מימים עברו, עת צעד עם אביו ז”ל באדמת התרשים עליה הוקמה ביתר, כשכל מי שלידו, מנסים להניע אותו מהצעד “ההזוי” של הקמת העיר.

הוא סיפר כי בימי ‘השבעה’ על אביו, הגיע הגר”י אפרתי, וסיפר כי מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל אמר לו: “פריימן חולם חלום בתוך חלום, אבל צריך לעזור לו”.

לאחר מכן התכבדו הרבנים, בני המשפחה וחברי הנהלת העיר  לקבוע מזוזות ברחבי המתנ”ס החדש.