הלינץ’ בטיול הבר מצווה • המשטרה: “הירי היה הגנה עצמית על הילדים”

הסתיימה חקירת ההורים המלווים שהגנו על 22 ילדים מפני לינץ' של עשרות פורעים ערבים • המשטרה: הראיות בתיק מחזקות את גרסתם המלווים שהיו בסכנת חיים • עורך דינם: במצב מתוקן האבות היו מקבלים מהיום הראשון תעודות הוקרה.
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 13:48

המשטרה הודיעה בצהריים (רביעי) כי חומרי הראיות שנאספו בחקירת פרשת הלינץ’ בקוצרא, מחזקים את טענות ההורים המלווים שביצעו את הירי ממנו נהרג אחד הפורעים, לפיה חשו סכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשלושה שבועות יצאו 22 נערים בלווי שני הורים לטיול בר מצווה של אחד הילדים.

בשלב מסויים, בסמוך לכפר קוצרא, החלו עשרות פלסטינים תושבי הכפר ליידות אבנים לעברם, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם.

מיד לאחר האירוע החלה המשטרה בביצוע פעולות חקירה, שכללו איסוף ממצאים ומידע אודות האירוע.

ממצאים אלו הובילו למבצע מורכב, בשיתוף כוחות צה”ל מחטמ”ר שומרון, במהלכו נעצרו 20 פלסטינים תושבי הכפר, בחשד למעורבותם באירוע ובאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הביטחון שאירעו יומיים לאחר מכן. במהלך החקירה ביצעו חוקרי המשטרה את כלל הפעולות הדרושות, במטרה לחתור לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים, זאת תוך התמודדות עם תא שטח מורכב.

חקירת האירועים במשטרה כללה מגוון פעולות חקירה, בהן: גביית עדויות, קבלת ממצאי ניתוח הגופה והשוואתם מול הראיות שנאספו בשטח, ניתוח הראיות הפורנזיות והוזואליות ועוד.

אלו הובילו לגל מעצרים ולכתבי אישום.

לאחר סיום כלל פעולות החקירה, התגבשה תשתית ראייתית כנגד חמישה חשודים פלסטינים אשר היו מעורבים באירועים. כנגד אחד מתוך החמישה כבר הוגש כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה. יתר תיקי החקירה הועברו לתביעה הצבאית שצפויה להגיש כנגדם כתבי אישום.

חקירתם של שני ההורים המלווים, צפויה להסתיים בימים אלה ותיק החקירה יועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז. במשטרה מדגישים כבר בשלב זה, כאמור, כי חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקות את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג את שני האבות שהצילו את הילדים מלינץ’, ברך על הודעת המשטרה: “מרשי פעלו כדין, כחוק וכמתחייב מכל אזרח שנמצא תחת סכנת חיים ברורה ומידית. במצב מתוקן האבות שליוו את טיול הבר מצווה היו מקבלים מהיום הראשון תעודות הוקרה. הם חירפו נפשם בארוע קשה מאד על מנת להגן על הילדים ועל עצמם.

“לצערי הם מצאו עצמם תחת חקירה. אני שמח שהיום משטרת ישראל מודיעה שגירסתם נבדקה והתקבלה, כעת אנו ציפייה שעיקר מאמץ המשטרה יתמקד בהבאת כלל הפורעים לדין”.

בארגון חוננו אשר מלווה גם את נפגעי העבירה בתיק, הילדים והאבות שליוו את הטיול ברכו על כתב האישום והעצורים, אך ביקרו את המשטרה על ההחלטה לנהל את החקירה במשטרת אריאל ולא ביחידה המרכזית של מחוז ש”י או באמצעות צח”מ מתוגבר ומיוחד כפי שנהוג בארועים משמעותיים.

בארגון אמרו: “מדובר בתיק חמור מאד, אשר לצערנו משטרת ישראל לא לקחה אותו ברצינות הראויה, מחד משטרת אריאל אשר חוקרת את התיק עושה כל שביכולתה על מנת למצות את החקירה, עם זאת ישנה בימ”ר ש”י יחידה מיוחדת לחקירת פשעים לאומניים בה עשרות חוקרים, תיק כזה היה ראוי שיקבל כוח אדם רב ועשיר באמצעיים שיביא לתוצאות מקסימליות במהירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות