“אינו ראוי” • פנייה ליועמ”ש: שלול מועמדות המוהל אסולין לרב בחדרה


הרב אליהו אסולין, המתמודד בחירות לרב העיר חדרה, תועד בתחקיר עיתונאי של תאגיד 'כאן' מתבטא בגזענות כלפי יוצאי אתיופיה • ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים: "מועמדותו לתפקיד רב עיר מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי"
יוסף גרינבוים
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 12:59

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו”ד אווקה (קובי) זנה, העביר הבוקר (רביעי) פניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, בה הוא מבקש מהיועמ”ש להתערב בהליך מועמדותו של הרב אליהו אסולין לבחירת רב העיר חדרה – ולהורות על הסרתו מרשימת המועמדים.

הרב אסולין, מוהל מומחה, תועד בתחקיר עיתונאי של תאגיד ‘כאן’ לפני מספר חודשים כשהוא מתבטא בגזענות קשה כלפי אוכלוסיות שנתפסו בעיניו כמוחלשות ככלל וכלפי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בפרט.

בפניה שהעביר ליועמ”ש לממשלה כותב עו”ד אווקה: “התחקיר בעניינו של הרב אסולין כלל התבטאויות גזעניות שיש בהן, לדעתי, משום הסתה לגזענות ולאלימות תוך לשון הרע בוטה על רקע גזעני.

“הרב לא לקח אחריות על מעשיו ותירץ בפני הוועדה שבדקה את התנהלותו תירוצים שונים וחסרי אחריות למעשיו הקשים, אולם הוועדה מצאה בהתנהלותו פגמים חמורים הכוללים התבטאויות גזעניות ופגיעה בחסרי ישע על רקע גזעני”.

אווקה מוסיף וכותב: “תפקיד רב עיר שמהווה גורם רוחני-הלכתי לציבור הרחב מחייב, להבנתי, כי יבוא לתפקיד זה ‘נקי כפיים ובר לבב’. ברי כי התנהגותו של הרב אסולין עד כה מלמדת כי אינו ראוי למלא כל תפקיד ציבורי.. הכשרת מועמדו של הרב אסולין לתפקיד רב עיר מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי”.

בסיום מכתבו כותב אווקה ליועמ”ש: “בנסיבות אלה אני פונה אליך, באופן דחוף, לפעול להסרת מועמדותו של הרב אסולין מרשימת המועמדים לבחירת רב בעיר חדרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות