‘כך תוכל להתגבר’: המכתב המצמרר שכתב ר’ גבריאל ששון אל יוסף אזן

ר' גבריאל ששון, שלפני כשלוש שנים שכל בליל שבת שבעה מבני משפחתו בשריפה שכילתה את בית המשפחה בשכונת פלטבוש, כתב מכתב גלוי ליוסף אזן, שאיבד את אישתו אליזה ושלושה מילדיו בשריפה באותה שכונה • "משפחותינו היו ראויות דיין כדי לקיים את הפסוק 'בקרוביי אקדש'…"
חרדים 10
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 11:01

ר’ גבריאל ששון, שלפני כשלוש שנים שכל בליל שבת שבעה מבני משפחתו בשריפה שכילתה את בית המשפחה בשכונת פלטבוש שברוקלין, כתב מכתב גלוי ליוסף אזן, אבי משפחת אזן, אשר איבדו ביום שני לפנות בוקר את אמם אליזה ושלושה מילדיהם – משה, יצחק ולאה ז”ל, משריפה שפרצה בביתם.

מכתבו הגלוי של גבריאל ששון פורסם באתר ‘ישיבה וורלד’. אתר חרדים 10 מגיש את התרגום לעברית:

“אני מתאבל בשבילך אחי יוסף.

השריפה בביתי אירעה אף היא בראש חודש. ראש חודש ניסן. היום בו הנשיאים החלו להביא את קרבנותיהם לחנוכת המזבח במשכן. אצלך, השריפה אירעה בחג החנוכה עצמו.

היינו חלק מאותה הקהילה וילדינו למדו באותם בתי ספר. חלקם אף היו באותה כיתה.

הנשיאים חנכו את המזבח כדי שהמשכן יוכל לשמש לעבודת הקודש. בראש חודש, הקב”ה ביקש שיובאו קרבנות כדי לכפר על מיעוט הלבנה. בית המקדש איננו קיים היום. לכן, הקב”ה לוקח את המובחרים שבנו בתור הכפרה.

משפחותינו היו ראויות דיין כדי לקיים את הפסוק ‘בקרוביי אקדש…’ לא רק שהם קרובים אל הקב”ה, אלא הם הביאו את כל עם ישראל קרוב יותר אל הבורא יתברך.

יוסף, כעת אינך עוד מהאנשים הפשוטים… כעת עליך להתעלות. זוהי ההוראה שניתנה לך!!! בלי זה, אין דרך להתמודד עם כאב כה גדול.

כיצד אתה מתרומם? עליך פשוט לאהוב. לקבל באהבה את השיברון והייסורים. לאהוב את ה’. לאהוב כל איש מעם ישראל ולעשות כל שביכולתך עבורם.

בכח אהבה זו, תוכל להתגבר על אותם רגשות שימשיכו לנסות לדכא ולהשתיק אותך. תרגיש כאילו אתה נח בזרועותיו של הקב”ה.

אהוב את החיים שהעניק לך.

גבריאל ששון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות