בנט מגבה את נתניהו: העובדות לצדו. הסגנון? אני לא חנה בבלי

יו"ר הבית היהודי התייחס למתקפה של נתניהו על התנהלות המשטרה: "צודק ראש הממשלה. צריך לומר שברוב המוחלט של התיקים המועברים מהמשטרה לפרקליטות, 80 אחוז מהם נסגרים בסופו של דבר. אדם שנחשד, השם שלו בעיתונים חודשים ארוכים, ובסוף התיק נסגר בקול דממה"
אריה ריבקינד
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 09:49

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מתייחס הבוקר (רביעי) לנאומו של ראש הממשלה בטקס הדלקת נרות חנוכה עם פעילי הליכוד, בו מתח ביקורת על התנהלות המשטרה – והעניק גיבוי לדברי נתניהו.

“בודאי תפקיד רשויות החוק לחקור בצורה נורמטיבית ואנחנו מגבים אותן”, אמר בנט בראיון ברשת ב’. “עם זאת, בדמוקרטיה הוויכוח ששורר הוא במרחבי הדיון הלגיטימי. צריך לומר שלאורך הרבה מאוד שנים לא עשו חיים קלים לראש הממשלה”.

כשנשאל על סגנון הדברים – אמר: “אני לא חנה בבלי ולא עוסק בסגנון. אני יכול לדבר על העובדות. יש 30 אלף תיקים שהמשטרה מעבירה לטיפול בפרקליטות בשנה. כ-12 אלף מתוכם היא ממליצה לסגור. ביחס לשאר מאלו שמועברים לפרקליטות – רק עשרים אחוז מגיעים לכדי כתבי אישום”.

לדבריו, “צודק ראש הממשלה. צריך לומר שברוב המוחלט של התיקים המועברים מהמשטרה לפרקליטות, 80 אחוזים מהם נסגרים בסופו של דבר. אדם שנחשד, השם שלו בעיתונים חודשים ארוכים, ובסוף התיק נסגר בקול דממה דקה. אף אחד לא זוכר שהתיק נסגר, אבל האדם הפך למצורע. כאן צודק ראש הממשלה. הוא רוצה לצלוח את המלצות המשטרה וטענתו היא שלא יהיה כתב אישום”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, נתניהו אמר במהלך נאומו: “אני מנצל את ההזדמנות כאן הערב לחזור ולומר לכם – בעוד כמה חודשים, כשכל האמת תצא לאור, יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן. כי יתברר דבר פשוט – לא היה כלום כי אין כלום”.

לדבריו, “המכפישים בכיכרות ובמהדורות ינסו לנפח את הבלון הזה, לפני שיוצא ממנו כל האוויר. עכשיו הם מנסים לבנות מתח לגבי מה שיהיה עם ההמלצות. אז אני אעשה לכם ספוילר – בעוד שבועות בודדים ישבו באולפני הטלוויזיה כתבים ופרשנים חמורי סבר והם יפתחו את מהדורת החדשות בכותרות מפוצצות: ‘המלצות חמורות ביותר, יש לומר חמורות מאוד'”.

הוא המשיך: “אז יהיו המלצות, נו אז מה? רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. למעלה מ-60 אחוז מגיעות לפח, בלמעלה מ-60 אחוז מדובר בהמלצות שאחר כך מתבררות כהמלצות סרק. זה מתחיל בכותרות מפוצצות ורוב הפעמים זה נגמר בלא כלום. אבל בינתיים קורה משהו – הורסים לאנשים האלה את החיים ושופכים את דמם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות