וחתן חידון התנ”ך הארצי למבוגרים הוא: ידידיה מיוחס מהעיר מודיעין

בבנייני האומה בירושלים נערך חידון התנ"ך הארצי לשנת תשע"ח • ראש הממשלה נשא דברים - אך נקטע במהרה על ידי מפגינים נגד מכירת נשק לבורמה • במקום השני זכה יואב שלוסברג מאלון שבות
אבי כץ
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 21:24

ידידיה מיוחס ממודיעין הוא חתן חידון התנ”ך הארצי למבוגרים לשנת תשע”ח.

במקום השני זכה יואב שלוסברג מאלון שבות ובמקום השלישי זכה בנימין רוזנצוויג מרמת השרון.

חידון התנ”ך הארצי למבוגרים התקיים הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ומנכ”ל משרד החינוך שמואל אבואב.

במהלך נאומו של ראש הממשלה קמה קבוצת מוחים נגד שיתוף הפעולה עם המשטר במיאנמר וצעקה לעבר נתניהו:  “בושה! אנחנו אמורים להיות אור לגויים, תפסיק לעשות כסף מהשואה בבורמה”.

ראש הממשלה נאלץ לקטוע את נאומו, עד שהמאבטחים הוציאו את המוחים מהאולם.

שר החינוך נפתלי בנט, ברך את הזוכים ואמר: “וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה – בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי. וַיְשִׂימֵנִי לְחֵץ בָּרוּר – בְּאַשְׁפָּתוֹ הִסְתִּירָנִי. וַיֹּאמֶר לִי: עַבְדִּי אָתָּה יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר בְּךָ אֶתְפָּאָר. כך אומר ישעיהו נביאנו, והוא צודק. אם נהיה חזקים מספיק, כפי שעם ישראל הינו היום. ויתרה מכך: אם נהיה מוכנים להשתמש בכוחנו זה, בדיפלומטיה או במלחמה, בספר או בְּסַיִף, בפֶה חד כחרב או בחץ, לא נצטרך להשתמש בהם. כמו שאומרים בשפת הרחוב: לא ינסו אותנו”.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “כאנשי חינוך, מוטלת על כתפינו האחריות לחבר את דור העתיד לספר התנ”ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. אנו מקדמים תפיסה חינוכית זאת, באמצעות חיזוק ורענון תכניות הלימוד, וכהליך משלים אנו מאמינים שתנ”ך ראוי ללמוד גם דרך הרגליים, ולכן התחלנו להוציא טיולי תלמידים בעקבות התנ”ך. השנה יוצאים כ-1,000 תלמידי כיתות ט’ לטיולים בעקבות סיפורי התנ”ך”.

חידון התנ”ך מלכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, וסביב שורש הזהות היהודית וערכיה.

בשלב הגמר התמודדו 12 מועמדים מכל רחבי בארץ, לאחר שהתקיימו מבחנים ארציים לכ-400 משתתפים, וכן חידונים פומביים שהתקיימו במחוזות משרד החינוך. למתמודדים נערכו כמו כן ימי עיון ומחנה גיבוש ולמידה – בנאות קדומים ובירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות