מי יחתום במקום מרן הגראי”ל זצ”ל על ‘הדיחוי’ בארחות תורה • בלעדי

ישיבה חשאית של צוות ישיבת 'ארחות תורה', במהלכה יתקבלו החלטות על התנהלות הישיבה בראשה עמד מרן הגראי"ל זצ"ל • מי יחתום מעתה על מסמכי הדיחוי, וכיצד יתנהל סבב ראשי הישיבה • גדולי הדור שיגיעו להשתתף בעצרת ייצקו בטון במתחם החדש בקריית 'איילת השחר' • דיווחים בלעדיים
יוסף גרינבוים
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 18:29

הסתלקות מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל: לקראת עצרת המספד המרכזית שתתקיים מחר (רביעי) בערב בישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק, קיימו היום מנהלי הישיבה דיונים שנמשכו כשלוש שעות עם גורמים במשטרה – שלבסוף אישרו את קיום המעמד.

האישור ניתן לאחר שהוצבו דרישות מבחינת אבטחה וסגירת כבישים במעגלים רחבים יותר, ולא רק במתחם הישיבה המכונה החל מהשבוע ‘קריית איילת השחר’, כאשר הערב תהיה ישיבת היערכות סופית של כלל הגורמים מטעם הישיבה, יחד עם המשטרה.

לחרדים 10 נודע, כי הערב עומדת להתקיים ישיבה סודית של צוות הישיבה, במהלכה יתקבלו מספר החלטות הקשורות בהתנהלות הישיבה, לאחר הסתלקותו של מרן זצ”ל.

אחת השאלות העומדת על הפרק היא: מי יחתום על מסמכי הדיחוי לשלטונות הצבא, מאחר שעד היום היה זה ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל שחתם על האישורים.

מנהל הישיבה, יעקב ורז’בינסקי, הוא מי שאמור היה לחתום על מסמכי הדיחוי,  אולם הוא אינו מעוניין לקחת על עצמו את הסמכות הזו, ולכן הערב יוחלט על מי יוטל התפקיד.

במהלך הישיבה גם ידונו, מן הסתם, בשאלת הסבב שיתנהל בין ראשי הישיבה.

כפי שנחשף אמש בחרדים 10, בצוואה שהותיר מרן הגראי”ל זצ”ל בידי חתנו הרב דב שפירא, מפורטות הוראות להנהגת הישיבה כיצד לנהוג לאחר פטירתו. מתברר, כי על פי לשון קודשו ורצונו, יעמוד כל אחד מארבעת ראשי הישיבה – הגר”א גרבוז, הגרב”ד דיסקין,  הגרצ”י אדלשטיין, והגר”י קלרמן – במשך 10 שנים בראשות הישיבה, כשלאחריהן יוחלף ראש ישיבה, ובסך הכל ב-40 שנה הקרובות ישמשו כל הארבעה כראשי ישיבה.

כמו כן, לחרדים 10 נודע, כי כל אחד מגדולי הדור שיגיע להשתתף בעצרת – בכניסתו או בצאתו – ייצוק בטון במתחם הבניין החדש המוקם ליד הישיבה, מה שיהווה את פתיחת חגיגות הנחת אבן הפינה לבניין ‘ארחות תורה’ החדש בקריית ‘איילת השחר’.

כפי שדווח בחרדים 10, בעצרת ישאו דברים מרן הגר”ג אדלשטיין, ראש ישיב פוניבז’; הגר”ד לנדו, ראש ישיבת סלבודקה; הגרב”ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז’; הגרב”מ אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל; הגר”י הלל; האדמו”ר מצאנז, האדמו”ר מבעלזא. במידה ויאפשר הזמן יישאו דברים גם ראשי הישיבה רבי ברוך דב דיסקין ורבי איתמר גרבוז, והמשגיח רבי חזקיהו מישקובסקי.

בעצרת צפויים להשתתף מרן הגר”ח קנייבסקי, הגר”י שיינר ועשרות ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור.

מסכים יעבירו את המעמד לרחבות הסמוכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות