מנוחה’לה נחטפה • ספרו העלילתי החדש של ר’ זלמן רודרמן: ‘אבודה’

זהו סיפורה של מנוחה'לה אשר בהיותה כבת חודשיים בלבד נחטפה מחיק משפחתה במחנה עבודה בסיביר • כחמישים שנים מאוחר יותר, עם נפילת מסך הברזל, נפתחת בפני בני המשפחה הפזורים על פני כמה ארצות, האפשרות לנסות לחפש את הדודה האבודה • איך זה נגמר?
דב למל
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 16:19

אשת משגיח בישיבה ליד מאה שערים, רעיית רואה חשבון חרדי מנתניה, זוג שלוחי חב”ד במוסקבה, רופא שיניים מתקרב משכונת עין כרם, איש השירות החשאי הרוסי לשעבר ופרופסור יהודי להיסטוריה חברתית מאוניברסיטת פטרבורג – חוברים יחד למסע חיפושים כמעט חסר סיכוי אחרי הדודה מנוחה’לה, שבהיותה תינוקת בת כחודשיים הוצאה בדרכי מרמה מחיק משפחתה, במחנה עבודת פרך בסיביר, ומאז אבדו עקבותיה.

כל זאת בספרו העלילתי החדש של הסופר המוכר והמוערך ר’ זלמן רודרמן, המגיש לבני הנעורים את ‘אבודה’.

זהו סיפורה של מנוחה’לה, בתם של ר’ יצחק דוד ושושנה קצנלבוגן, אשר בהיותה כבת חודשיים בלבד נחטפה מחיק משפחתה במחנה עבודה בסיביר הרחוקה והקפואה, תוך כדי מלחמת העולם השנייה.

היעלמותה מכה ביגון עמוק את אמה ואחיה שגם בלאו הכי נאלצים להילחם את מלחמת ההישרדות היום יומית שלהם.

כחמישים שנים מאוחר יותר, עם נפילת מסך הברזל שחצץ בין ברית המועצות לעולם כולו, נפתחת בפני בני המשפחה הפזורים על פני כמה ארצות, האפשרות לנסות לחפש את הדודה האבודה. מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית המזכירה חיפוש מחט בערמת שחת.

רודרמן

העלילה הראשית של הספר חובקת כמה עלילות משנה, וכולן יחד רוקמות סיפור יהודי מרגש, רב מתח ועתיר התרחשויות, המקנה לקוראיו ידע היסטורי חשוב ומנחיל להם קשת רחבה של ערכי יסוד דוגמת מסירות נפש, קירוב לבבות וערבות הדדית.

ב’פתח דבר’ לספר, כותב בין השאר הסופר: “הספר אמנם נכתב לבני הנעורים, אך גם מבוגרים מהם עשויים למצוא עצמם מרותקים לעלילתו, אם רק יתנו לעצמם הזדמנות להציץ בו ולהתחיל לקרוא בשׁורותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות