מרגי: “האטימות שלו תוקעת התקנות”. אשר: “יורה בתוך הנגמ”ש”

מרגי תקף בוועדת החינוך את הרביזיה של יעקב אשר על תקנות הפיקוח על המזון במוסדות חינוך • מרגי: "אם גפני ירצה הוא יכול להצעיד בטור את כל צמרת משרד החינוך והאוצר. שיעבירו את התקנות גם במחיר החרגה של הישיבות הקטנות, כפי שאשר דורש" • ח"כ אשר: "מתפלא על דבריו"
אריה ריבקינד
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 13:59

ועדת החינוך, התרבות והספורט ציינה היום (שלישי) את יום הסוכרת הבינלאומי בדיון שהוקדש לתקנות המזון הבריא במוסדות החינוך – שטרם הובאו לאישור מחדש של הוועדה.

יו”ר הוועדה, ח”כ יעקב מרגי, קרא לשר החינוך לפתור את “הסוגיה המבישה” כלשונו, של דחיית אישור התקנות המפקחות על איכות המזון במוסדות חינוך, או לחלופין להניח על שולחן הוועדה תקנות חדשות המחריגות את הישיבות הקטנות.

תקנות הפיקוח על איכות המזון במוסדות חינוך טרם אושרו בוועדת החינוך של הכנסת בשל רביזיה (-בקשה לפתיחה של הנושא ודיון מחדש בתקנות) שהגיש ח”כ יעקב אשר מיהדות התורה, אשר טען כי התקנות יגרמו לעלייה במחירי המזון המוגש לתלמידים – ומי שיישאו בעלויות יהיו בסופו של דבר ההורים.

יו”ר הוועדה ח”כ יעקב מרגי תקף בדיון: “ח”כ יעקב אשר, ממפלגתו של גפני, יכול לדאוג לשיפוי העלויות באופן שלא יושתו על ההורים, אבל הכי קל לו לתקוע רביזיה המעכבת את הפיקוח על מכירת מזון בריא בכל מערכת החינוך”.

מרגי המשיך: “אם ח”כ גפני ירצה הוא יכול להצעיד בטור את כל צמרת משרד החינוך והאוצר, אבל האטימות תוקעת את אישור התקנות בוועדה. אני קורא להעביר את התקנות גם במחיר החרגה של הישיבות הקטנות, כפי שדורש ח”כ אשר. שחברי הכנסת שעשו את המהלך, יתנו הסברים לכך שהם מזניחים את האוכלוסייה שלהם”.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו”ד מירב ישראלי, הבהירה כי כל תקנות חדשות שיגיעו לוועדה יבחנו מחדש בהתאם לעיקרון השוויון.

עירית ליבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך אמרה, כי משרד החינוך מחויבים לתקנות הללו, אך עם זאת המשרד נוקט בפעולות נוספות כדי להשפיע על התלמידים לצרוך מזון בריא.

ד”ר עמי בן יהודה, מהפורום הישראלי לאורח חיים בריא, ציין כי שליש מהילדים בכיתה א’ נמצאים בעודף משקל. נציגי העמותות העוסקות בתזונה נכונה ביקשו לאשר את התקנות כדי שיוכלו להתבסס עליהם כאשר הם פועלים בבתי הספר ומספקים מזון בריא לתלמידים.

נציגת ארגון ‘לקט ישראל’ סיפרה כי מנהלים מוותרים על הכריכים שהארגון שלה מספק, כי לדברי המנהלים התלמידים לא אוכלים כריכים מחיטה מלאה. “המנהלים עצמם לא מבינים את החשיבות של תזונה נכונה ובריאה. כשיהיו תקנות-  יהיה לנו קל יותר להסביר בבתי הספר את ההיגיון שמאחורי חלוקת הכריכים הבריאים”.

ח”כ יעקב אשר אמר בתגובה: “אני מתפלא מאד על דבריו של ח”כ מרגי. כשאני מדבר עמו בנושא תקנות המזון הוא אומר לי: ‘אני תומך בדרישתך’, וכשהוא מכנס את ועדת החינוך בנוכחות הפקידים ולעין המצלמות, הוא מאשים אותי ואת הרב גפני שאנו אמורים להביא תקציב למוסדות החרדים. אז בשביל מה הוא יו”ר ועדת החינוך?

“כמו שבנט כשר חינוך דואג למוסדות שלו בתקציב נוסף מאגף לחינוך התיישבותי לצורך סבסוד המזון והפנימיה מעבר לתקציב השוטף, מצופה שח”כ הרב מרגי, במעמדו כיו”ר ועדת החינוך, ידרוש ממשרד החינוך להוסיף תקציב גם לישיבות הקטנות, שהוא אמור לייצג – ולא יבחר לתקוף אותנו, נציגי הציבור החרדי על חשבון מנהלי המוסדות וההורים, ולירות בתוך הנגמ”ש”.

אשר הדגיש: “עד שהעוול הזה לא יתוקן, לא אוריד את הרביזיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות