“יא ערבי… אני אזרוק עליך כסא”: אישומים בפרשת תקיפת הרופא בביתר

היום הגישה הפרקליטות להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים ארבעה כתבי אישום כנגד החשודים שתקפו רופא ואח במרפאה בביתר עלית: מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם
חיים טוויל
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 11:10

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו”ד הילי ברגמן, הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דוד זגורי, תושב ביתר עלית בן 65, שני בניו- יצחק ושמואל זגורי (בני 18 ו-22) ונגד יהודה סוויסה, תושב ביתר עלית בן 18 – בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ואיומים.

 על פי כתב האישום, ביום 9.12.17 ניגשו הנאשמים לסניף קופת חולים מאוחדת בביתר עלית, שפעל במתכונת שבת למטופלי הקופה, זאת בעקבות חתך שנגרם לשמואל זגורי.

הצעיר ואביו נגשו לרופא, ומשהוברר כי הוא אינו מבוטח של קופת חולים מאוחדת, הסביר לו הרופא כי הוא יכול רק לחבוש את ידו וייעץ לו לפנות למרפאת ט.ר.ם.

משהבין הצעיר כי לא יקבל טיפול מלא, החל לצעוק ולקלל את הרופא.

בשלב מסוים, בשל צעקות וקללות שמואל זגורי, החל הרופא לצלם את הנאשם באמצעות הטלפון הנייד שלו. הנאשם דחף כלפי מטה את ידו האוחזת בטלפון של הרופא, ואז החלו שני הנאשמים לקלל את הרופא. הנאשם שמואל זגורי אמר לרופא: “יא ערבי…  אני אזרוק עליך כסא…”

בהמשך נתן יצחק זגורי מכה לטלפון הנייד של הרופא. בעקבות כך, צעד הרופא אחורה כשגבו לעבר דלת השירותים, בעת שהנאשמים התקרבו אליו. בשלב זה החלו הנאשמים להכות ולדחוף אותו בגופם והטיחו בו כיסא.

בשלב מסוים, הצליח  הרופא להיכנס לחדר האחות הסמוך ולנעול את הדלת. כל אותה עת, המשיכו הנאשמים לקלל מבעד לדלת הסגורה, להשליך עליה כיסאות, לבעוט בה ולדפוק עליה, וכן לאיים על הרופא בפגיעה בגופו.

בהמשך, ניגש יצחק זגורי למטבחון המרפאה, נטל סכין מטבח, צעד לעבר האח שהיה אותה עת במרפאה ואיים עליו.

כתוצאה מן התקיפה נשברה ידו של הרופא ונגרמו לו פציעות.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינם שיאיינו את המסוכנת הנשקפת מהם.

עו”ד דוד הלוי, המייצג מטעם ארגון חוננו את הנאשמים, התייחס להגשת כתב האישום: “מרשנו שוחררו בהחלטות הן של בית משפט השלום והן של בית המשפט המחוזי והדברים מדברים בעד עצמם. אנו סבורים כי ההחלטה להעמיד לדין את מרשנו נובעת משיקולים פופוליסטים ולצורכי תקשורת בלבד בדרך של הצגת ראיות באופן סלקטיבי ומגמתי.

“אין חולק כי כל איש צוות רפואי ראוי וזכאי להגנה. ואולם, מרשנו פעלו במקרה הנדון מתוך הגנה עצמית, שכן האירוע כולו החל בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה, הדף חולה והכה בעוצמה כה חזקה באגרופיו בפניו של אחר באופן שגרם לו לחבלה חמורה בארובת העין.

“יש לציין כי הרופא בניגוד לדבריו, סירב להעניק טיפול רפואי מיידי חרף מצבו הרפואי הקשה של אחד ממרשנו. הניסיון המתמשך להציג את האירוע באופן חד צדדי ומגמתי בניסיון להדוף טענות המופנות כלפי הצוות הרפואי לא יצלח, והדברים יתבררו במהלך המשפט.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות