וואו: תראו איזה בית כנסת מרהיב בנו במנהרות הכותל המערבי I צפו

בית הכנסת המפואר הוא פרי עבודת תמיכה, בינוי וארכיאולוגיה של 12 שנים, בהן נעשו פעולות כדי לתחזק ולשמר את המבנה המרשים בו הוא ממוקם • מכיל עשרות ספסלי ישיבה מהודרים, בימת עץ עגולה, מושבים משובחים, עיטורים, רצפת דמוית-שיש ותאורה ייחודית
שלמה בן חיים
א' טבת התשע"ח / 19.12.2017 00:37

 

אמש (שני), מיד לאחר הדלקת נר שביעי של חנוכה בכותל המערבי על ידי רבה הראשי של ירושלים הגר”א שטרן ואלי גרונר, מנכ”ל משרד ראש הממשלה, נחנך בית הכנסת החדש במנהרות הכותל שנתרם על ידי ‘קרן דלק’ ויצחק תשובה ומשפחתו.

בית הכנסת המפואר הוא פרי עבודת תמיכה, בינוי וארכיאולוגיה של 12 שנים, בהן נעשו פעולות כדי לתחזק ולשמר את המבנה המרשים בו הוא ממוקם במנהרות הכותל.

בית הכנסת נמצא אל מול ‘האבן הגדולה’ במנהרות הכותל המערבי, בסמוך למקום קודש הקודשים.

העיצוב הייחודי של היכל התפילה משלב אמנות נדירה שבראשה ארון הקודש העגול, העשוי מפיסול מתכתי המרכיב את אותיות הפסוקים ‘שמע ישראל’, ‘אנא בכח’ ומגילת ‘שיר השירים’ – כאשר בקצהו העליון מיתמר פיסול של הסנה הבוער.

בית כנסת במנהרות הכותל

בית הכנסת מכיל עשרות ספסלי ישיבה מהודרים בעזרת הגברים והנשים, בימת עץ עגולה ורחבת ידיים, מושבים משובחים, עיטורים, רצפת דמוית-שיש ותאורה ייחודית, הנותנת פן עתיק ומסורתי לבית הכנסת המיוחד, המשלב חדש וישן.

במעמד חנוכת בית הכנסת נמסר כי בית הכנסת יהיה פתוח לכל אשר יחפוץ ללמוד, להעמיק ולהתחבר בבית הכנסת.

בימים הקרובים תדון ותפרסם הנהלת הקרן למורשת הכותל את נהלי התפילה בבית הכנסת החדש, המצטרף לרצף בתי הכנסת בכותל, אשר יפורסמו כמו יתר הנהלים באתר האינטרנט של הכותל.

בית כנסת במנהרות הכותל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות