וטו: ההכרה בי-ם לא תבוטל • ביבי להיילי: “דיברת כמו מכבית אמיתית”

במועצת הביטחון אישרו ברוב קולות החלטה, שגובשה על ידי המצרים, ולפיה ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל "מבוטלת וחסרת תוקף" - אבל ארה"ב הטילה וטו • נתניהו הודה להיילי: "דיברת כמו מכבית אמיתית וגירשת את החושך"
נתן פרל
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 21:16

מועצת הביטחון של האו”ם התכנסה היום (שני) על מנת לדון בהצעה המצרית, לפיה ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל “מבוטלת וחסרת תוקף”.

14 מדינות החברות במועצת הביטחון תמכו בהצעה, אך ארצות הברית הטילה וטו, בפעם הראשונה מזה שש שנים.

הדיון במועצה נפתח בנאום של שליח האו”ם למזרח התיכון, ניקלואי מלדנוב שטען כי ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, גרמה למתיחות משמעותית שאי אפשר להתעלם ממנה.

הוא ניצל את הבמה גם כדי למתוח ביקורת נגד ישראל על אי יישום החלטה 2334 שהתקבלה בשלהי כהונת הנשיא אובמה, לפיה “ההתנחלויות בלתי חוקיות”.

את הנאום הנגדי נשאה שגרירת ארה”ב באו”ם, ניקי היילי, שאמרהכי ההחלטה שלא להטיל וטו בנושא ההתנחלויות היתה “טעות אמריקנית איומה”, כלשונה.

“יש ממשל חדש ואם היינו מצביעים היום על אותה החלטה – היה מוטל וטו”, אמרה. “מדובר בהחלטה 2334 שהיא עצמה מהווה מכשול קשה לשלום”.

נתניהו הודה לשגרירת ארה”ב באו”ם ניקי היילי על הטלת הוטו:

“תודה לך השגרירה היילי.

בחנוכה דיברת כמו מכבית אמיתית. הדלקת נר של אמת והארת את החשכה. אחד הביס את הרבים. האמת הביסה את השקרים. תודה לך הנשיא טראמפ. תודה לך, נייקי היילי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות