הטרגדיה בפלטבוש: לוזה אזן ו-3 ילדים נספו באש, יוסי ושני ילדים נפצעו קשה

הלם: לוזה אזן, וילדיה - בני 11 ו-7 ובת 3, נספו בשריפה שפרצה בבית המשפחה בפלטבוש • האבא יוסי אזן, ושניים מילדיו - נפצעו קשה, שניים נפצעו קל • בני המשפחה היגרו מב"ב לניו יורק • טראגי: חלק מהילדים הם בני כיתתם ב'עטרת תורה' של ילדי משפחת ששון, שנספו בשריפה בפלטבוש
נתן פרל
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 16:00

טרגדיה בפלטבוש: ביתה של משפחת אזן, משפחה חרדית – נצר למשפחת רבנים מפורסמת – שהגרה מישראל לניו יורק, עלה הלילה (שני) בלהבות בשכונת פלטבוש שבברוקלין, בשעה שבני הבית נמו על יצועם.

בסך הכל היו בבית תשעה אנשים: בני הזוג אזן, ששת ילדיהם, ובן דוד.

גופותיהם של האמא לוזה , בת 39, שני בניה משה בן 11 ויצחק בן ה-7, והבת הנריית בת ה-3 ע”ה נמצאו בקומה השנייה.

האב יוסי, בן 45, פצוע קשה ושניים מילדיו פצועים באורח קריטי וקשה.

בן אחד – אברהם ניצל, ובן דודם – במצב קל.

הרבו תפילה על הפצועים: יוסף בן אהובה מסעודה, שילת בת לוזה עליזה, דניאל בן לוזה עליזה ואברהם בן לוזה עליזה – לרפואה שלמה.

בני משפחתם בישראל מתכננים להביא את הנספים לקבורה בישראל.

ממשטרת ניו יורק נמסרה הודעה רשמית:

“ביום שני 18 בדצמבר 2017, בשעה 02:18, המשטרה הגיבה לשיחת 911 על שריפה בבית מגורים הממוקם ברחוב 14 מזרח 1945 , בתוך גבולות של תחנה 61.

“עם ההגעה, המשטרה נתקלה בכבאי האש נוקטים צעדים כדי לדכא את האש. לאחר מכן התברר כי 4 אנשים נספו באש (אישה בת 40, זכר בן 11, זכר בן 7 ונערה בת 3).

“EMS (חברת האמבולנסים העירונית) גם הגיעה למקום והסיעה 5 קורבנות נוספים לבתי החולים באזור עם דרגות שונות של פגיעה: 3 לבית החולים האוניברסיטאי סטטן איילנד במצב קריטי, ו-2 לבית החולים ‘מיימדניס’ עם פציעות קלות.

“אין מעצרים והחקירה נמשכת.

“הנספים מזוהים כדלקמן: עליזה בת 39, משה בן 11, יצחק בן 7 הנרייטה בת 3.

“המשפחה קיבלה הודעה”.

אב המשפחה, יוסי אזן, דמות מוכרת בקהילה הספרדית המקומית בפלטבוש, נפצע באורח קריטי והוא אושפז בבית חולים כשהוא מורדם ומונשם. שני בניו ובתו נפצעו באורח קשה.

המשפחה, שהגרה מישראל התגוררה בעבר בבני ברק ואבי המשפחה, יוסי –  תלמיד ישיבות בישראל, עבד במשך שנים בחנות ‘ברון כובעים’. בניו יורק הוא עבד ברשת ההלבשה ‘האט בוקס’ בברוקלין.

אביה של לוזה אזן ע”ה הוא הרב אברהם חמרה, מי שכיהן כרב הראשי של דמשק ונודע כרבם של יהודי סוריה. הוא התגורר מאז עלה ארצה בעיר חולון, שם כיהן כרב, ובשנה האחרונה עבר להתגורר בברוקלין.

לפי דיווח באתר ‘ישיבה וורלד’, באופן טראגי, מקורות אישרו כי חלק מהילדים הם בני כיתתם בישיבת ‘עטרת תורה’ של ילדי משפחת ששון, אשר ניספו בשריפה שפרצה בביתם בשכונת פלטבוש.

אזן

דף הפייסבוק של יוסי אזן

בארגון ‘מתעסקים’ עומדים בקשר עם רשויות החוק בניו יורק כדי לשמור על כבוד המת, ופועלים לשיחרור הגופות, בתקווה שישוחררו מאוחר יותר היום וניתן יהיה להטיסן לישראל לקבורה.

הסיבה לפרוץ הדלקה טרם נקבעה רשמית, אך מקורות אמינים מאוד אישרו ל’ישיבה וורלד’ כי חוקרי השריפה של כבאי האש חושדים כי האש פרצה כתוצאה מנרות חנוכיה.

כפי שדווח בחרדים 10, ארבעה בני המשפחה נספו בשריפה שפרצה הלילה בבית המגורים בשכונת פלטבוש החרדית. עשרה אנשים נוספים נפצעו כשהלבות התפשטו מהקומה השנייה לעליית הגג: שלושה מהם במצב קשה, ושמונה, כולל שני כבאים, נפצעו באורח קל.

האש פרצה בתוך בית בן שלוש קומות, ברחוב 14 מזרח במפרץ שיפסהד, לפני השעה 2:30 בלילה. מפקדי כבאי האש אומרים, כי כבאים מצאו אש בקומה השנייה ובעליית הגג של הבית כשהגיעו למקום.

כתב חרדים 10 מציין, כי לפי עדי ראיה, אנשים נראו קופצים מחלונות הבית כאשר כבאי האש הגיעו להילחם בעשן הכבד והאש שאפפו את הבניין.

עד ראיה נוסף אמר: “היו להבות גדולות שיצאו מהחזית של הבית. הכבאים נכנסו ישר לתוך האש”.

האש עדיין בערה בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, כשעה וחצי לאחר השיחה הראשונה שהתקבלה במוקד החירום.

רק בשעה 4:30 לפנות בוקר, כשעתיים לאחר שהלהבות פרצו, הודיעו הכבאים שהאש נמצאת תחת שליטה.

לא  ברור עדיין מה גרם לשריפה.

“זה היה ענק, זה היה לא יאומן”, צוטט עד ראיה בניו יורק פוסט. “האבא עמד מול הבית. הוא היה מכוסה בשחור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות