האמת בפרצוף: ד”ר מרדכי קידר על הראיון שגרף 100 מיליון צפיות • צפו

ד"ר מרדכי קידר סיפר בתכנית 'היום הזה' עם אמיר איבגי בערוץ 20 על הראיון יוצא הדופן לרשת אל ג'זירה - ומתח ביקורת על ההסברה הרשמית של ישראל: "המסר של הגורמים הרשמיים הוא מסר של התרפסות ושל ליקוק רגליים"
חרדים 10
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 15:21

המזרחן ד”ר מרדכי קידר התארח בתכנית ‘היום הזה’ עם אמיר איבגי בערוץ 20, והסביר על הדרך התקיפה שבה הוא מתראיין לכלי התקשורת הערבים – ובראשם רשת אל ג’זירה.

“צריך להעמיד אותם על מקומם ולהגיד להם את האמת”, אמר ד”ר קידר וסיפר על ההתעניינות העצומה וההד הרחב של הראיון. “בתקשורת הערבית יש אינספור ויכוחים על התכנית, יותר מ-100 מיליון צפיות. בלי סוף ציוצים בטוויטר ובפייסבוק”.

קידר אמר כי העולם הערבי מתחלק לשניים: “יש שם ויכוח האם להאזין לי או לא. יש הרבה שאומרים: ‘תראו את הנבלה הציוני הזה, הוא צודק’. יש ששואלים למה אל ג’זירה נותנת פיתחון פה לישראלים ומתקיפים את המנחה, שהוא בכלל דרוזי מסוריה, ואומרים עליו שהוא ציוני בגלל שהוא נותן לישראלים להתראיין אצלו והוא עושה ‘נורמליזציה’ – שזו מילה גסה בעולם הערבי. מצד שני יש הרבה אנשים בעיקר נשים שאומרות ‘הבן אדם צודק'”.

על השאלה מה הערך של ראיונות תוקפניים כמו שלו להסברה הישראלית – הוא משיב: “זה נותן לנו, לאנשי ההסברה שלנו, את הדרך איך להופיע בתקשורת הערבית. לצערי המסר של הגורמים הרשמיים הוא מסר של התרפסות ושל ליקוק רגליים, ניסיון להרגיע ולהפיס את דעתם של ‘המסכנים’ הערבים כדי שיעזבו אותנו במנוחה”.

ד”ר קידר גם הסביר מדוע היה חשוב לו לומר בראיון כי ישראל אינה רוצה שלום: “ברגע שאתה אומר שאתה רוצה שלום המחיר עולה. אני בא ואומר – חבר’ה, אני לא רוצה שלום. מה אתם משלמים לי כדי שיהיה שלום? ככה צריך לדבר. זה שוק, צריך להתנהג לזה כמו בשוק.

“רק שאצלנו חושבים כמו ישראלים כמו אירופאים, אומרים שרוצים שלום ושאנחנו לא צריכים את זה ואת זה, וברגע שאמרת שאתה מוותר על משהו אז המשא ומתן הוא על מה שאתה לא רוצה לוותר, טיפשים. תגיד שהכל שלי ועכשיו בואו, שבו ותדברו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יפה מאוד. ככה צריך לדבר
    18/12/2017 21:45
    ריקי
  1. כל הכבוד