בני ברק: תינוקות חשופים לבלוני גז • העירייה: בעקבות פנייתכם נטפל

בלוני גז פיראטיים שהוצבו צמוד לטיפת חלב ברחוב הרצוג בבני ברק מסכנים את חיי הילדים והתינוקות שמגיעים למקום • אחות טיפת חלב פנתה לעיריית בני ברק והתלוננה - אך לשווא • העירייה לחרדים 10: "לא נמצא רישום על פניה כזו. בעקבות פנייתכם - הפניה תיבדק והיא תטופל בהתאם"
חיים טוויל
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 17:46

מה יגרום לעיריית בני ברק לדאוג לפינוי 2 בלוני גז פיראטיים מתחנת טיפת חלב בעיר?

בלוני גז פיראטיים מהווים סכנה לסביבתם – על כך אין עוררין. אז מדוע מזה מספר חודשים שמותקנים באופן פיראטי שני בלוני גז בצמוד לתחנת טיפת חלב ללא מפריע?

בתחנת טיפת חלב שברחוב הרצוג 20 בבני ברק, מטופלים 840 תינוקות, ו-כ-3,800 פעוטות.

טיפת חלב אמונה בין היתר על חיסוני תינוקות ופעוטות ומעקב אחר התפתחותם, הדרכת הנקה, תזונה, בטיחות התינוקות, וכמו כן אבחון של דכאון אחר לידה ואף במקרה הצורך אבחון אלימות במשפחה.

בעקבות המפגע, אחות טיפת חלב פנתה לעיריית בני ברק, אך לשווא.

במייל למוקד העירייה היא כתבה: “בלוני הגז עומדים כבר חודשיים בפתח תחנת הרצוג 20 ומהווים סכנה בטיחותית כל זמן שהחיבור הוא פירטי, זאת כפי שנאמר לנו על ידי מנהל חברת אמישראגז בבני ברק. לאחר שנציגי חברת הגז בדקו את החיבור, הסתבר שהוא פירטי ולא עונה על נהלי הבטיחות.

“עד היום בלוני הגז עומדים מחוץ לתחנה, רכבים חונים בסמוך והחיבור הפיראטי מהווה סכנה עבור הנמצאים בקרבתו. לא יתכן שגז בחיבור פיראטי יעמוד כך ברחוב. בבתים פרטיים חברת הגז בודקת מעת לעת את תקינות המערכת ואינה מאפשרת להשתמש במידה ויש בעיה, ופה במקום כה רגיש ישנו חיבור פיראטי ואף אחד אינו עוקב אחריו או מתייחס לסיכון ולסכנה”.

מוריה אשכנזי, יו”ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות: “אחסון בלוני גז מותר רק באזורי תעשייה ומחסני גז. אחסון של בלוני גז בסביבת מגורים, על אחת כמה וכמה של בלונים עם חיבור פיראטי, חושף את הסביבה לסכנה שבפיצוץ ואף חלילה לחבלה. האם הרשויות ממתינות לקרות אסון על מנת לפעול? על העירייה לקחת אחריות על בטחון תושביה ולדאוג לפינוי המכלים המסוכנים במיידית, ומבלי לגלגל את האחריות על כך לגורמים אחרים”.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, מסר לחרדים 10:

א.  שוחחתי עם הנהלת המוקד העירוני, ובבדיקה לא נמצא רישום על פניה כזו. חבל שאחות התחנה לא טרחה, מלבד שיגור מייל ויציאת ידי חובה, לבדוק אם הפניה נתקבלה, ואם כן, מה נעשה בה.

ב. עם קבלת מכתבך, פניתי למר שלמה מלכא, מנהל אגף הפיקוח והאכיפה והשיטור העירוני והוא הודיעני, כי הפניה תיבדק והיא תטופל בהתאם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות