הקבינט: גופות המחבלים לא יוחזרו • גולדין: רפיסות שלא מקדמים חוק

שרי הקבינט הבהירו לבג''ץ שגופות המחבלים לא יוחזרו לעזה - מבקשים דיון נוסף בבג"ץ • בנט: "פסק דין מביש. אין טעם לילל ולקטר. עלינו, ממשלת ישראל, לעצור את המשך ההשתלטות של בג״ץ"
חיים טוויל
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 13:25

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו את המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבקש דיון נוסף בבג”ץ בנושא גופות מחבלים – זאת בתום דיון שהתקיים הבוקר.

שרי הקבינט הבהירו שגופות המחבלים לא יוחזרו לעזה ושהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים עליהם.

בניגוד להצעת בג”ץ לקדם חקיקה שתאפשר את החזקת הגופות בישראל, הקבינט הבהיר כי הליכי חקיקה לא יקודמו בשלב זה – עד לקבלת תשובה מבית המשפט לקיום דיון נוסף.

הוריו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין הי”ד, המוחזק בידי חמאס בעזה, זועמים על ההחלטה: “ראש הממשלה נתניהו והקבינט בחרו להיכנע שוב לחמאס. ההחלטה שלא לקדם חוק המאפשר החזקה בגופות מחבלים והפעלת לחץ על חמאס היא החלטה אומללה המשדרת לאויב רפיסות וחולשה.

“אנו קוראים לנתניהו והשרים בקבינט לקרוא את הודעותיהם מיום חמישי האחרון ולא לזנוח את הליך החקיקה. כדי להחזיר את הדר ואורון הביתה צריכה ההנהגה הישראלית לגלות אומץ ונחישות”.

שר החינוך נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, אמר: ”זהו פסק דין מביש. אין טעם לילל ולקטר. עלינו, ממשלת ישראל, לעצור את המשך ההשתלטות של בג״ץ על סמכויות הממשלה. השבוע נפיץ את תזכיר חוק יסוד החקיקה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות