הסלמה: צה”ל תקף 6 יעדים במתקן צבאי ברצועת עזה בתגובה לרקטות

מטוסי חיל האוויר תקפו שישה יעדים של חמאס בתגובה לירי אמש לחוף אשקלון • הלילה: רקטה נוספת נחתה בשטח הרצועה • אבי גבאי: "הייתי שמח להגיד שלא מתקרבים לעימות. אני רואה שאנו מאבדים את ההרתעה מול חמאס, ושבממשלה לא מתרגשים. נתניהו שותק – ותורם להסלמה"
חיים טוויל
ל' כסלו התשע"ח / 18.12.2017 08:33

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה המשמש כאתר אימונים. כך נמסר מדובר צה”ל.

לפי ההודעה, באתר הותקפו שש מטרות שונות ובהם מבנים ותשתיות טרור.

עוד נמסר כי התקיפה היא בתגובה לירי אמש לעבר יישובי עוטף עזה.

“צה”ל רואה בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים ולא יאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה”, נמסר.

מחבלים מרצועת עזה שיגרו אמש שתי רקטות לעבר ישראל: אחת הרקטות התפוצצה סמוך לבית באחד ממושבי עוטף עזה. איש לא נפגע וככל הנראה לא נגרם נזק.

הלילה, סמוך לשעה 03:00, נשמעה אזעקת “צבע אדום” במועצה אזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון. מדובר צה”ל נמסר כי מדובר בשיגור שנפל ברצועת עזה.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי מתח הבוקר ביקורת חריפה נגד מדיניות הממשלה כלפי ההסלמה בדרום בשבועות האחרונים.

“הייתי שמח להגיד שאנחנו לא מתקרבים לעימות”, אמר גבאי בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, “אבל אני רואה שאנחנו מאבדים את ההרתעה מול חמאס, ושבממשלה לא מתרגשים מזה”.

גבאי הוסיף: “שר הביטחון הסביר שהירי מעזה נובע מסכסוכים פנימיים בין הארגונים. באמירה הזו הוא כאילו מגלה הבנה כלפיהם בדרך זו או אחרת – ואסור להבין דבר כזה”.

על ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר: “לא שמעת ממנו מילה אחת בעניין הזה בשבועות האחרונים. בשיחה שקיים עם הכתבים בכנסת היו שתי שאלות שהוא אמר עליהן ‘נקסט’ – על אבי גבאי ועל עזה. אני לא מבין איך ראש הממשלה יכול לומר ‘נקסט’ על דבר כזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות