חילצו לכודים מבניין: שריפת ענק כי חנוכיה הונחה ליד ריהוט וחומר דליק

שריפה גדולה פרצה אמש בפסגת זאב - ועשן שחור, סמיך ורעיל מאוד, אפף את כל הבניין • לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער, וחילצו מתוכו לכודים רבים, בהם אנשים מבוגרים וילדים מספר דיירים פונו לבית חולים חוקר כב"ה: נגרמה על ידי הנחת חנוכיה סמוך לריהוט וחומרים דליקים
חיים טוויל
כ"ט כסלו התשע"ח / 17.12.2017 12:10

אמש (מוצאי שבת) פרצה שריפה גדולה בבניין ברחוב רינה ניקובה שבשכונת פסגת זאב.

לוחמי האש שהוזעקו לזירה הבחינו בשריפה מפותחת בקומה השנייה של הבניין ובעשן שחור, סמיך ורעיל מאוד, האופף את כל הבניין.

כתוצאה מהשריפה והעשן הרעיל והכבד, דיירים רבים נלכדו והיו בסכנת חיים מיידית.

לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער, אפוף העשן והחום הכבד, חילצו מתוכו לכודים רבים, בהם אנשים מבוגרים וילדים, כיבו את השריפה בקומה השנייה, מנעו את התפשטות האש לכלל הבניין, ואווררו את המקום מהעשן הרב שהצטבר בו.

כמו כן, מספר דיירים אשר שאפו עשן ונפצעו כתוצאה מהשריפה, טופלו במקום על ידי כוחות ההצלה, ובהמשך פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני.

מחקירה שבוצעה במקום על ידי חוקרי כבאות והצלה ירושלים עולה, כי השריפה החלה בעקבות הנחת חנוכיה בצורה לא בטוחה, סמוך לחומרים דליקים, דבר שגרם בסופו של דבר לשריפה הגדולה, ללכודים ולנפגעים.

רשף רוני חזות קצין כבאות והצלה וחוקר דליקות שחקר את האירוע: “השריפה  בה נפגעו מספר אזרחים ובניין מגורים ניזוק ממנה, נגרמה על ידי הנחת חנוכיה בצורה לא בטיחותית, סמוך לריהוט וחומרים דליקים. כתוצאה מכך, האש מנרות החנוכיה, התפשטה במהירות רבה אל הריהוט ומשם לשאר הבית והבניין”.

לדבריו, “שריפה זו יכולה הייתה להימנע בקלות אילו הייתה הקפדה על הוראות הבטיחות של הדלקת והצבת חנוכיות”.

הוא הוסיף: “אני יכול להגיד בוודאות: הצבת החנוכייה בצורה לא בטוחה וראויה, כמעט שגרמה לאסון כבד בנפש ורכוש, ואלמלא תגובתם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, האירוע היה נגמר בצורה קשה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות