שביתה כללית במשק למען טבע: עובדי המפעלים חוסמים כבישים

לאחר הודעת הנהלת 'טבע' על פיטוריהם של כ-1,700 עובדים בתוך שנתיים: שביתה כללית במשק עד הצהרים • אלפים מהעובדים מוחים במספר מוקדים ברחבי הארץ: בירושלים נחסמו כבישים • ראש הממשלה ושר האוצר יפגשו השבוע עם מנכ"ל טבע - וידרשו ממנו לפטר יותר עובדים בחו"ל
יוני גרין
כ"ט כסלו התשע"ח / 17.12.2017 10:05

אלפים מעובדי חברת ‘טבע’ מפגינים מאז שעות הבוקר (ראשון) בירושלים, אשדוד, כפר סבא ונתניה – במחאה על הפיטורים הצפויים של של 1700 עובדי החברה.

עשרות עובדים מחו בירושלים על הסגירה הצפויה של שני מפעלי החברה בעיר וחסמו כבישים מרכזיים באזור הר החוצבים. המוחים פינו את החסימה לבקשת קציני המשטרה.

מהמשטרה נמסר בשעה 10: “המוחים נמצאים בשני מוקדים בירושלים – צומת רופין-קפלן, שם הבעירו צמיגים שכובו על ידי כב”ה. כמה עשרות מפגינים נמצאים בכיכר רוטשילד. רחוב קפלן-זוסמן חסום לתנועה.

מפגינים נוספים חוסמים את צומת שז”ר-ירמיהו. שוטרי משטרת ישראל ערוכים במקום ומכווינים את התנועה לצירים חלופיים”.

במקביל נערכת שביתה כללית במשק, עליה הודיעה בשבוע שעבר יו”ר ההסתדרות, לאות הזדהות עם המפוטרים: מאות אלפי עובדים בישראל לא התייצבו הבוקר לעבודתם.

השביתה תימשך עד לשעה 12:00 ובמסגרתה מושבתים שירותים רבים – ובהם: כל משרדי הממשלה, הבנקים, נמלי התעופה והים, ובתי המשפט. בתי החולים פועלים במתכונת שבת.

במסיבת עיתונאים שכינס בסוף השבוע שעבר הכריז ניסנקורן: “המשק כולו, עיריות, בנקים, תחבורה ציבורית, קופות החולים, כולם ישבתו עד הצהריים כסולידריות”.

לדבריו הוא “מזהה רצון אדיש, קר, לחסל, לפטר, לראות מספרים. לא ניתן לזה יד. נתחיל ביום ראשון עד שנפתור את הבעיה הזאת”. מהדברים עולה כי ההשבתה היום היא רק ראשיתו של מאבק.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון צפויים להיפגש עם מנכ”ל החברה, קאר שולץ, מיד עם נחיתתו בארץ השבוע.

בפגישה, שבה צפוי להשתתף גם שר הכלכלה אלי כהן, יציגו נתניהו וכחלון דרישה: לפטר יותר עובדים בחו”ל ולצמצם משמעותית את רוע גזירת הפיטורין בישראל.

בפתח ישיבת הממשלה  התייחס נתניהו בהרחבה למשבר בחברת טבע ולפגישה הצפויה: “השבוע אני אפגש יחד עם שר האוצר ושר הכלכלה עם מנכ”ל טבע. אני קיימתי אתו שיחה בשבוע שעבר ואמרתי לו שהיעד הראשון שלנו הוא קודם כל למזער את הפגיעה בעובדים”.

הוא הוסיף: “דבר שני הוא לעשות ככל שניתן על מנת למנוע סגירה של מפעל או מפעלים בירושלים, והדבר השלישי הוא להבטיח שטבע תישאר במדינת ישראל. היא קמה כחברה ישראלית ואנחנו רוצים שהיא תישאר חברה ישראלית”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות