גורם המעורה בחקירה: “אם יוסף יהיה עד מדינה, ביטן יישב שנים”

גורם המעורה בחקירה של יו"ר הקואליציה אמר ל'חדשות עשר': על משה יוסף, מי שנחשב ל'מתווך' בפרשה, מופעל מכבש לחצים על מנת שיהפוך לעד מדינה • ההצעה: שלוש שנות מאסר, קנס כספי של 12 מיליון שקלים וסגירת התיקים למשפחתו • במשטרה חושדים שהשניים שיבשו החקירה
אריה ריבקינד
כ"ט כסלו התשע"ח / 17.12.2017 00:08

גורם המעורה בחקירתו של יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, אמר הערב (שבת) ל’חדשות עשר’, כי מופעל מכבש לחצים על משה יוסף להפוך לעד מדינה.

יוסף שוחרר מהמעצר במסגרת המגעים לעסקה.

יוסף, מי שנחשב ל’מתווך’ בפרשה, קיבל מרשויות האכיפה הצעה של שלוש שנות מאסר בפועל, קנס כספי של 12 מיליון שקלים וסגירת התיקים למשפחתו –  תמורת הפיכתו לעד מדינה.

הגורם הוסיף כי אם יוסף יהיה עד מדינה, יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, “יישב בכלא שנים ארוכות ואישי ציבור שהיו מעורבים בעסקאות האפלות צריכים לדאוג אף הם”.

אתמול פורסם ב’חדשות עשר’ כי במשטרה חושדים שח”כ ביטן שיבש חקירה ביחד עם יוסף.

החשד המשטרה נובע מכך שבימים שלפני חקירתו הראשונה של ח”כ ביטן, התגברו תדירות הפגישות שלו ויוסף. לפי החשד, במהלך הפגישות השניים תיאמו גרסאות וגרמו לשיבוש חקירה.

לפי הדיווח, יו”ר הקואליציה היה אמור להיחקר ביום חמישי האחרון, אולם ביקש לדחות את החקירה מסיבות אישיות.

ביום ראשון נחקר ביטן בפעם השלישית במשרדי להב 433, במשך 9 שעות. בחקירתו עומת עם ההקלטות בהן הוא נשמע משוחח עם מקורבו משה יוסף על ענייני כספים ועם סרטון בו הוא מתועד סופר כסף.

ביטן טען בפני החוקרים כי הכסף שעליו הוא נשמע מדבר, ואותו הוא נראה סופר, הוא לגיטימי, ולא מדובר בכספי שוחד אלא בכספים שלווה מיוסף.

בנוסף, ביטן טען כי חשדות המשטרה מומצאים ושגורמים בראשון לציון שלא אוהבים אותו מנסים לתפור לו תיק.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות