גורם בבית הלבן: “אנו לא מדמיינים תרחיש שהכותל לא חלק מישראל”

עוד הצהרה פרו-ישראלית מהבית הלבן • גורם בכיר: "איננו יכולים לדמיין תרחיש בו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל" • למרות תגובת העולם הערבי להצהרת טראמפ, בוושינגטון מבהירים: "נקדם את התהליך המדיני" • אבו מאזן: הרשות לא תקבל שום שינוי בגבולותיה של מזרח ירושלים
נתן פרל
כ"ח כסלו התשע"ח / 16.12.2017 18:36

בבית הלבן הבהירו בליל שבת כי חרף האיומים מצד העולם הערבי סביב ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ולקראת ביקור סגן הנשיא האמריקני מייק פנס – אין כל כוונה להרפות ממאמצי השלום.

גורם בכיר בממשל מסר ל’ישראל היום’ כי השליח המיוחד של הנשיא טראמפ לענייני מו”מ בינלאומי, ג’ייסון גרינבלט, יגיע לישראל בתחילת השבוע הבא, על רקע המשך המאמצים השוטפים לקידום תהליך מדיני.

עוד מסר אותו גורם: “בבית הלבן לא סבורים כי קיים תרחיש בו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל, אך כפי שהנשיא אמר – הגבולות הספציפיים של ישראל ייקבעו במו”מ על הסדר הקבע”.

עוד אישר אותו גורם: “הביקור של מייק פנס בכותל, בניגוד לביקורו של טראמפ, לא יהיה ביקור פרטי אלא ביקור רשמי במסגרת תפקידו שכסגן נשיא”.

לדבריו, “הנשיא נותר מחויב כתמיד לשלום וכפי שאמרנו מאז ההכרזה על ירושלים, אנחנו נערכנו מראש שההחלטה תוביל לתגובות כגון אלו שהיו בפועל באזור, אך אנחנו מתכוונים להמשיך לעבוד במלוא המרץ על יוזמת השלום שלנו”.

הוא הוסיף: “במסגרת זאת, גרינבלט יגיע לישראל בתחילת השבוע הבא כדי לערוך פגישות בנוגע למאמצי השלום. בנוסף ייפגש גרינבלט עם פרננדו ג’נטיליני, הנציג של האיחוד האירופי בקוורטט”.

גרינבלט יישאר גם במהלך הביקור של סגן הנשיא מייק פנס, שצפוי להתחיל באמצע השבוע “כדי להעניק תמיכה, ככל שתמיכה זו תהיה רלוונטית”.

לשכתו של אבו מאזן הגיבה להודעת הבית הלבן ואמר כי הרשות הפלסטינית לא תקבל שום שינוי בגבולותיה של מזרח ירושלים.

“העמדה האמריקנית מדגישה פעם נוספת שהממשל הנוכחי הוציא עצמו באופן מלא מתהליך השלום”, נכתב בהודעה שפרסם דוברו של יו”ר הרשות, נביל אבו רדינה.

הוא הוסיף כי המשך המדיניות האמריקנית, בין אם מדובר בהכרה בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות לירושלים או בנקיטת צעדים חד צדדיים בנוגע להסדר הקבע, הינו בגדר חריגה מהלגיטימיות הבינלאומית והשרשת “הכיבוש”. לדבריו, מצב זה פסול ואינו מקובל בראיית הפלסטינים.

בחדשות התאגיד “כאן” דווח כי גורם בממשל האמריקני מסר, כי גרינבלט לא צפוי לפגוש נציגים של הרשות הפלשתינית במהלך ביקורו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות