הגר”מ שטרנבוך: “יש מסיתים בשם הגראי”ל זצ”ל ללכת לצבא. זה שקר”

ראב"ד 'העדה'ך נשא דברים נוקבים בפני תלמידיו ומקורביו לאחר הסתלקות מרן ראש הישיבה זצ"ל: "מנעוריו היה ירא את ה' ופטירתו היא אבידה לדור כולו" • "בזמנו נשלח ממנו מכתב עבורי על אותם קלי דעת התולים בו את סרחונם ומשקרים בשמו ומסיתים ללכת לצבא"
יוסף גרינבוים
כ"ז כסלו התשע"ח / 14.12.2017 22:31

הגאון רבי משה שטרנבוך, ראב”ד ‘העדה’, נשא דברים נוקבים בפני תלמידיו ומקורביו לאחר הסתלקות מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

חרדים 10 מביא את דבריו המלאים:

“השבוע נתבקש לישיבה של מעלה אדם גדול בתורה, זקן ראשי הישיבות הגראי”ל שטיינמן זצ”ל, שבמשך ימי חייו הכין עצמו לעולם הבא והעמיד נגד עיניו פחד הגיהנום, והכרתיו בימי נעוריו לאחר המלחמה בשוויץ, ולא היה הולך לישון בלילה על מיטתו אלא כל הזמן היה בבית המדרש שם היה מנמנם קצת בלילה.

והיה ניכר עליו שהוא פרוש מכל הבלי העולם הזה. היה מרבה בתעניות ולא נהנה מהעולם הזה לא בכבוד ולא בשאר הנאות העולם הזה, ומנעוריו היה ירא את ה’ והיה ניכר עליו שפחד הגיהנום לנגד עיניו, וגם לאחר מכן כאשר ראיתיו בבני ברק לפני כחמישים שנה, ראיתי המשך מאותו דמות השקוע בעבודת השי”ת.

ולצערי ישנם מחריבים קלי דעת המהרסים בכרם ה’ להסית חרדים להתגייס לצבא הטמא, ומנסים לתלות סרחונם בגאון זצ”ל.

וכבר נשלח בזמנו מכתב ממנו עבורי שזהו שקר והעושים כן הרי זה עוון בל יכופר, וכן כתב במכתב למשגיח הגר”ד סגל שליט”א, ופטירתו היא אבידה לדור, וצריך להתחזק בעת הזאת בתורה ויראת שמים”.

יצויין, כי המכתב אותו הזכיר הגר”מ שטרנבוך בדבריו הוא מכתב ששלח בזמנו מרן ראש הישיבה  זצ”ל על ידי הגבאי המסור הרב יצחק לווינשטיין זצ”ל – לבנו של הראב”ד, רבי חיים עוזר שטרנבוך. במכתב זו מגולל הרב לווינשטיין את כל עלילות השקר “של אותם בריונים וחצופים המפרסמים כביכול מרן ראש הישיבה הגראי”ל זצ”ל תמך במסגרות חרדיים בצבא”.

מכתב יצחק לווינשטיין

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות