נר שלישי של חג חנוכה עם אסירים יהודים בכלא הכי ותיק בעולם • צפו

רבה של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר הגיע לכלא 'בוטירסקי' שבמרכז מוסקבה, כדי להדליק נרות חנוכה עם האסירים היהודים הכלואים במקום בין כ-3000 אסירים
נתן פרל
כ"ו כסלו התשע"ח / 14.12.2017 19:01

רבה של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, קיים היום (חמישי) ביקור מיוחד ומרגש בתוככי כלא ‘בוטירסקי’ שבמרכז מוסקבה, במטרה לחזק ולעודד את האסירים היהודים הכלואים במקום בין כ-3000  אסירים.

הכלא קיים ופעיל ברציפות למעלה מ-230 שנה.

מפקד הכלא קיבל את פניו וליווה אותו אל בית הכנסת הפעיל במקום, מאז נפתח לפני למעלה מעשור, ובו מתקיימים שיעורי תורה וחסידות, הנחת תפילין, פעילות חגים וסדר פסח ציבורי מדי שנה.

לאחר הנחת תפילין, התקיימה קריאה בספר תורה, ועם סיום תפילת מנחה, העלה הרב הראשי  את נרות החנוכה. האסירים היהודים הנרגשים, התכנסו למסיבת חנוכה, במהלכה נשא הרב הראשי דברי חיזוק מעודדים על גודל נס חנוכה, בשילוב סיפורו של יוסף הצדיק אותו קוראים בפרשת השבוע.

דברים נשאו גם רב השב”ס הרוסי,  הרב אהרן גורביץ, ופעיל בתי המאסר במוסקבה רבי יצחק זילברג. הם עודדו את האסירים היהודים להתחזק ברוחם בהקפדה על שמירת תורה ומצוות גם במצבם העכשווי.

עם סיום המסיבה המעודדת והמרגשת, חולקו לאסירים מאכלי החג ומנורות חנוכה, איתם יוכלו לקיים את מצוות הדלקת נר החנוכה מדי ערב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות