מכה למשטרה: 4 העצורים שתקפו רופא בביתר – ישוחררו למעצר בית

בימ"ש השלום בירושלים הורה על שחרור העצורים מביתר עילית החשודים כי תקפו רופא שסירב להעניק טיפול; המשטרה קיבלה עיכוב ביצוע עד מחר • עו"ד דוד הלוי : "האירוע החל בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים" • המשטרה: "השופטת ציינה שחומר החקירה מקים עיגון ראייתי לכאורה"
חיים טוויל
כ"ו כסלו התשע"ח / 14.12.2017 17:37

בימ”ש השלום בירושלים הורה בצהרים (חמישי) על שחרורם של ארבעת תושבי ביתר עילית שנחשדו במעורבות בקטטה עם הצוות הרפואי בעיר בצהרי שבת האחרונה.

השופטת מיקה בנקי הורתה על שחרורם של הארבעה למעצרי בית – למספר ימים.

לבקשת המשטרה, עיכבה השופטת את החלטתה לצורך מתן אפשרות למשטרה להגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

מהמשטרה נמסר: “כבוד השופטת מיקה בנקי, שופטת בימ”ש שלום בירושלים, הורתה לשחרר את 4 החשודים בתקיפה בתנאים מגבילים ומעצר בית עד ליום שלישי הבא.

“בהחלטתה ציינה השופטת בין היתר, כי ‘חומר החקירה מקים עיגון ראייתי לכאורה למיוחס למשיבים. ומסוכנות המשיבים נלמד מן המיוחס להם'”.

כפי שדווח בחרדים 10, הארבעה, אב, שני ילדיו וחברם, נעצרו במוצאי שבת בעת שהגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה כנגד רופא בקופת חולים ‘מאוחדת’ בביתר, אשר לטענתם בעת שהגיעו לקופת החולים לצורך טיפול רפואי דחוף בפציעה של אחד מהם, סרב להעניק טיפול, ולטענתם החל לתקוף אחד מהם.

לדבריהם, בתגובה לתקיפה של הרופא, פרצה קטטה במקום בין הארבעה לבין רופא ואח ששהה במרפאה.

בתחילת השבוע פרסמה המשטרה חלקים מהאירוע שתועדו במצלמות האבטחה במקום. בסרטונים נראים הארבעה תוקפים את הרופא, תוך שאיש הצוות הנוסף מרים לעברם כיסא.

“בשבת בצהריים אחי נפצע בידו. הוא נחתך בצורה ממש עמוקה ודימם הרבה. יש ברחוב לידינו מוקד חרום רפואי של קופת חולים ‘מאוחדת’. כאנשים ששומרים שבת חשבנו שעדיף לנו להגיע למוקד שליד הבית. אבא שלי הגיע ולקח את אחי שדימם יחד עם עוד אח שלי וחבר”, סיפרה רבקה שאביה ואחיה עצורים.

“לאחר שהם ראו שהוא לא מוכן לטפל”, ממשיכה רבקה, “אבא שלי פנה אליו בבקשה שלפחות יעזור לעצור לאחי את הדימום, או שלפחות ידריך אותו מה לעשות והאם הוא צריך לנסוע ל’טרם’ או שיכול לעצור בעצמו את הדימום. האם זה מצב חירום או לא? מדובר בשבת ואבא שלי לא ידע מה לעשות”.

לדבריה, הרופא לא הסכים לסייע להם והחל ויכוח במקום.

“בשלב מסוים, הרופא קם לעבר אחי והתחיל לתקוף אותו, הרופא נתן לו שני אגרופים בפניו”, תיארה רבקה את גירסת המשפחה לארוע. “לאר מכן הוא פנה לאבא שלי ואומר לו – מה תעשה עכשיו? אבא לא שתק והחלה תגרה בינם”.

באשר לדיווחים שהרופא נפגע בקטטה, וכי אושפז ב’שערי צדק’ – טוענת רבקה כי מדובר בפציעות בשל האלימות שהוא הפעיל כלפי אחיה.

“מסתבר”, מספרת רבקה, “שהניתוח שעבר הרופא היה בשורש כף היד – שהתעקם בגלל האגרופים שנתן הרופא לאחי. הפנים של אחי כעת נפוחות והוא סובל מכאבים בשיניים”.

לאחר האירוע הוסע אחיה של רבקה למרפאה מרוחקת יותר בעיר.

“הרופא שטיפל באחי שאל: ‘אני לא מבין למה אתה מגיע לכאן – יש לכם רופא ליד הבית. למה הגעת עד לכאן?’ אז אחי סיפר לו שהרופא לא מוכן לטפל והרופא השיב: ‘זה כבר מקרה שלישי השבת שהרופא הזה לא מוכן לטפל באנשים ושולח אותם אלי'”.

עו”ד דוד הלוי שמייצג שניים מהעצורים מטעם ארגון חוננו: “החלטת השחרור מדברת בעד עצמה. מלכתחילה סברנו כי ההחלטה לעצור את מרשנו נובעת משיקולים פופוליסטים ולצורכי תקשורת בלבד.

“אין חולק כי כל איש צוות רפואי ראוי וזכאי להגנה. ואולם, כל בר דעת שראייתו לא הטשטשה יכול לראות כי האירוע במקרה דנן, החל לכאורה, בתקיפה חמורה מצד רופא שלא בחל באמצעים ונקט באלימות קשה, הדף חולה והכה בעוצמה כה חזקה באגרופיו בפניו של מעורב אחר, באופן שגרם לו לחבלה חמורה בארובת העין. יש לציין כי הרופא אף סירב להעניק טיפול רפואי מידי חרף מצבו הרפואי הקשה של מרשנו”.

עו”ד אביחי חג’בי, שמייצג את העצורים הנוספים, גם הוא מטעם ארגון חוננו: “החלטת בית המשפט מעידה כאלף עדים על התנהלות הרופא. אנו שמחים על שחרורם של החשודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות