כשליברמן חיפש את הרב הראשי ל’ישראל ביתנו’ ואמר דבר תורה על חנוכה • צפו

אבי כץ
|
כ"ו כסלו התשע"ח / 13.12.2017 22:01
שר הביטחון הדליק הערב נר שני של חנוכה עם חברי מפלגתו ואמר דבר תורה: מדוע לא אומרים חג שמח, אלא אומרים חנוכה שמח? • בלעדי לחרדים 10

שר הביטחון אביגדור ליברמן הדליק הערב בתל אביב נר שני של חנוכה, בהשתתפות חברי מפלגת ‘ישראל ביתנו’. מי שסייע לו בהדלקה היה מקורבו ר’ לוי אדרעי מכפר חב”ד.

לפני ההדלקה, אמר ליברמן:

“חג חנוכה זה חג מעניין. לא אומרים חג שמח, אלא אומרים חנוכה שמח. יש פה הרבה רבנים… איפה הרב הראשי ל’ישראל ביתנו’. אני לא רואה אותו? (כולם מחייכים, הוא מחפש את לוי אדרעי).

ליברמן: “הנה הוא פה…” (מישהו צועק: ‘שליט”א’)

ליברמן: “כן שליט”א, אז תתקן אותי אם אני טועה, ואני בטוח שכולם יודעים למה אנחנו חוגגים חג חנוכה. חג ההתחדשות, זה חג של יהודה המכבי, המכבים שחררו את הבית את המה שהיום נשאר ממנו, הכותל המערבי, הם עלו שם והתחילו לנקות, אחרי שהיוונים – וכל מי שלא יודע, כל מלחמת המכבים זה הייתה קודם כל מלחמת אזרחים, על הזכות שלנו להמשיך כעם יהודי.

“ומכיוון שלקח להם לנקות ולחדש את בית המקדש שמונה ימים, אז אנחנו גם חוגגים שמונה ימים. זה כל ימי החנוכה. אבל קודם כל חנוכה זה חג של התחדשות. שגם יהודים חזרו למקור וגם ניקו את עצמם, וחזרו למקורות להיות העם היהודי, עם הערכים ועם המסורת, ולכן אנחנו אומרים חנוכה שמח!”

בשלב זה פנה ליברמן ללוי אדרעי ואמר: “יאללה כבוד הרב’ה, תתחיל את הטקס”.

ואדרעי הגיב: “לקחת לי את הדבר תורה שהכנתי… אבל בכל זאת נגיד משהו קטן…”

ליברמן, אדרעי

ליברמן, אדרעי

ליברמן, אדרעי