‘טבע’ מפטרת מחצית מהעובדים • ניסנקורן: כל המשק יושבת ביום א’‎

שייע קליין
|
כ"ה כסלו התשע"ח / 13.12.2017 21:36
חברת ‘טבע’ תכריז מחר על פיטורי כמחצית מהעובדים בארץ • יו”ר ההסתדרות הכריז על שביתה כללית במשק ביום ראשון – עד הצהריים‎‏ • “7000 משפחות ועוד עשרות אלפי משפחות תלויות בטבע, הם לא ישנים היום בלילה”

יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הערב (רביעי) כי המשק יושבת ביום ראשון עד הצהרים, בעקבות גל הפיטורין המתוכנן בחברת טבע.

השביתה, לדבריו, תכלול את משרדי הממשלה, קופות החולים, הבורסה, הבנקים, התחבורה הציבורית ונמל התעופה ע”ש בן גוריון.

מחר עתידה ‘טבע’ לפרסם תוכנית לפיה תפטר, על פי הערכות, קרוב למחצית מ-6,800 עובדיה בישראל.

במסיבת עיתונאים שכינס אמר ניסנקורן: “טבע, ספינת הדגל של התעשייה הופכת לסמל של חורבן התעשייה הישראלית”.

הוא הוסיף: “לא ייתכן שהדירקטורים לא רועדים, ולא מבינים שהם מחסלים את טבע בישראל. עשרות אלפי משפחות תלויות בטבע. מי שאשם במחדל זה רק הדירקטוריון וההנהלה. הם ידעו להכניס לכיסם מאות מיליוני שקלים. המנכ”ל הנוכחי קיבל 20 מיליון דולרים. היחידים שנושאים בעלות הזאת הם העובדים. זורקים את העובדים”.

ניסנקורן הגדיר את המצב כ”בושה”. “7000 משפחות ועוד עשרות אלפי משפחות תלויות בטבע, הם לא ישנים היום בלילה, הם לא עוצמים עין. מה הם יגידו לילדים שלהם, איך יפרנסו את עצמם ואת המשפחות, איפה הכבוד האנושי?”

לדבריו, “טבע נהנתה מהטבות מס של 22 מיליארד שקל מאז שנת 2006. הם מפנים עורף למדינה ולאזרחיה. הממשלה לא יכולה למלא את פיה מים ולעמוד מנגד. כמו שידעה לתת את ההטבות, עכשיו היא צריכה למצוא פתרונות. כל ממשלת ישראל חייבת להיות מעורבת ולפתור את המשבר”.

על רקע ההודעה של חברת טבע לפיה ככל הנראה יפוטרו יותר מ-3000 עובדים ישראלים, טען בכיר בוועד העובדים כי הם יתחילו במאבק נגד ההחלטה.

“זה מלחמת גוג ומגוג, אני הסרתי את הכפפות היום”, אמר הבכיר. “אנחנו הולכים על זה בצורה חזקה”.