6 שודדי עתיקות נתפסו ‘על חם’ – ותירצו: “יצאנו כדי לצוד דורבנים”

שישה שודדים נתפסו בשתי זירות שונות בצפון: חשוד אחד נלכד בתוך מערת קבורה בת כ-2000 שנה בהר חזון, בעוד שני שותפיו הצליחו להימלט • חמישה שודדים נוספים נלכדו במערכת מסתור קדומה בחורבת דבורה, כשהם חופרים והורסים עתיקות
חיים טוויל
כ"ה כסלו התשע"ח / 13.12.2017 19:52

לילה סוער עבר על היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בגליל התחתון, כאשר שישה שודדי עתיקות נתפסו ‘על חם’ בשתי זירות שונות.

אמש (שלישי) ביצעה חוליה של שודדי עתיקות חפירה לא חוקית, בתוך מערת קבורה בת כ-2000 שנה בהר חזון, שליד הכפר מעאר.

במקום מוכרים מספר אתרי עתיקות מהתקופה הרומית – המאה ה-1 לספירה. אתרים קדומים אלה כוללים מחצבות, מערות, וכן מתחם תעשייה שזוהה בעבר כמרכז לייצור רעפים של הלגיון השישי הרומי.

באירוע תפסו פקחי היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות ושוטרי משטרת כרמיאל חשוד אחד, תושב מעאר, בשנות ה-20 לחייו.

שני חשודים נוספים נמלטו ונעשים ניסיונות לאתרם. בחקירתו הציג החשוד טיעון מקורי, וסיפר: “הגענו לכאן בכלל כדי לצור דורבנים”.

החשוד הובא להארכת מעצר הבוקר בבית המשפט השלום בעכו.

בשעה 1:30 הלילה תפסו פקחי היחידה למניעת שוד בצפון, יחד עם שוטרי יחידת המתמיד של הגליל התחתון, חוליה של חמישה חשודים במערכת מסתור קדומה בחורבת דבורה, הסמוכה לכפר דבוריה.

שלושה מהחשודים נתפסו בתוך המערה המסועפת, כשהם חופרים והורסים עתיקות, ושני התצפיתנים, שאמורים היו להתריע מפני הגעת שוטרים, נתפסו מחוצה לה.

ניר דיסטלפלד, פקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות באזור הצפון: “סיפורי עם לא מבוססים – על אוצרות שהוטמנו כאן בעבר, מביאים לכאן פעם אחר פעם, שודדי עתיקות שמחפשים התעשרות זריזה על חשבון הרס המורשת של כולנו.  אתר העתיקות חרבת דבורה היה מיושב בתקופות הפרסית, ההלניסטית, הרומית הביזנטית והממלוכית”.

החשודים עוכבו בתחנת משטרת טבריה, נחקרו ושוחררו בערבות.

דיסטלפלד: “עצוב שבצע הכסף מעביר אנשים על דעתם. החפירות הלא חוקיות באתרים הארכיאולוגיים גורמות להרס בלתי הפיך של אתרי מורשת, וחקר ההסטוריה של כולנו נפגע לתמיד. פגיעה באתר עתיקות היא עבירה שהעונש הקבוע בגינה בחוק הוא עד חמש שנות מאסר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות