אקדח, שוקר, תחפושת של מתנחל: כך סוכל פיגוע חטיפה בחג החנוכה

מחבלי חמאס תכננו להתחפש ליהודים ולחטוף יהודי מאחד הטרמפיאדות בשומרון: ביצעו חברי החוליה איסוף מודיעין מדוקדק • המחבלים חיפשו דירת מסתור לחטוף באזור שכם, לצורך ניהול המשא ומתן לשחרור מחבלים
חיים טוויל
כ"ה כסלו התשע"ח / 13.12.2017 12:04

נס חנוכה: בפעילות של שירות הביטחון הכללי, צה”ל והמשטרה, סוכל פיגוע חטיפה בשומרון שתוכנן על ידי חמאס במהלך ימי חג החנוכה.

בחודשיים האחרונים נחשפה חוליית מחבלי חמאס מהכפר תל, הממוקם סמוך לשכם, שאנשיה היו מעורבים בתכנון הפיגוע.

במסגרת החקירה בשב”כ עלה, כי המחבלים תכננו לחטוף חייל או אזרח יהודי מאחת מתחנות האוטובוס שבצמתים המרכזיים בשומרון, סמוך לעיר שכם.

העצורים מקרב חברי החוליה הם:

• מועאד אשתיה, יליד 91′, פעיל חמאס, מתגורר בתל, ראש החוליה, חשוד בכך שתכנן את הפיגוע, רכש אמצעי לחימה וגייס חברים נוספים לחולייה.

• מחמד רמדאן ואחמד רמדאן, ילידי 98′, פעילי חמאס, מתגוררים בתל, חשודים בכך שגוייסו על ידי מועאד והסכימו לשמש כחברי חולייה.

חברי החוליה עמדו בקשר עם עומר עצידה, פעיל חמאס צבאי וחבר מפקדת החמאס ברצועת עזה, הפועל עדכנית להנעת פעילות צבאית וצירי כספים מהרצועה לאיו”ש.

מפקדת החמאס ברצועת עזה שימשה גורם מכוון ומממן, ומטרת הפיגוע היתה לקדם משא ומתן לשחרור מחבלים הכלואים בישראל.

עוד עלה בחקירה, כי במסגרת תכנון הפיגוע ביצעו חברי החוליה איסוף מודיעין מדוקדק בצירים, בטרמפיאדות ובצמתים המרכזיים. התכנון היה להתחפש למתיישבים מהאזור ולגרום לחטוף לעלות לרכב המפגעים.

בנוסף, במסגרת תכנון הפיגוע, בירר ראש החוליה אודות דירות מסתור אפשריות באיזור שכם להסתרת החטוף לצורך ניהול המשא ומתן.

במסגרת החקירה בשב”כ הוסגרו אמצעי לחימה אשר היו אמורים לשמש את חברי החוליה לביצוע פיגוע החטיפה. בין היתר נתפס אקדח, שוקר חשמלי ותרסיס גז.

החוליה נערכה לרכישת אמל”ח נוסף לביצוע הפיגוע.

חומרי החקירה הועברו לתביעה הצבאית בשומרון, לבחינת הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחר הוצאה מיידית להורג
    13/12/2017 21:58
    ארנון
  1. אזלת ידה המתמשכת של מערכת המשפט .הפרה הקדושה של השמאל ומערכת המשפט , שלא מוציאים מחבלים להורג מפקירה דם אזרחים וחיילים.הגיע הזמן לשחוט את הפרה הקדושה הזאת של השמאלנים ולהוציא מחבלים להורג. חייבים לעשות בעניין משאל עם ולתת לעם להחליט כיצד לנהוג במרצחים. די לדיקטטורה המשפטית.