באו חושך לגרש: עימותים באירוע הדלקה נרות של הרב ברלנד

חיים טוויל
|
כ"ה כסלו התשע"ח / 13.12.2017 11:20
מחאת נשים נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, שהשתחרר מהכלא לאחר שהורשע בביצוע מעשים חמורים – והשתתף אמש באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה בחולון • מול האולם התקיימה הפגנת מחאה קולנית ובשלטים נכתב: ‘עם הרשעה בתיק – הרב כבר לא צדיק’ • בין הצדדים היו עימותים

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד, הופיע אמש (שלישי) בטקס הדלקת נר חנוכה שנערך באולם ‘המוזיאון’ בחולון, כאשר מול האולם התאספו מפגינים נגד חזרתו להופעות בציבור – לאחר שהורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים ובתקיפה.

לפי דיווח בתכנית ‘חי בלילה’ ב’קשת’, אנשיו של הרב ברלנד ניסו להתעמת עם המפגינים ובין הצדדים נרשמו אירועים אלימים.

כוח המשטרה שאבטח את האירוע מנע את המשך ההסלמה.

תומכת של ברלנד, שנתפסה מגיבה באלימות כלפי המפגינים, צוטטה בחי בלילה: “לפי דעתי זה לא יהודים. מי שמדבר ככה על גדול הדור, צריך להיענש על זה. למה לבוא לפה עם מגפון?”

אבל המפגינים לא התרשמו. “העם הנורמלי, השפוי, יודע שהן דוברות אמת. זו כת, זה פלג עיוור”, סיפרה אחת המפגינות. מפגינה נוספת סיפרה: “הבן אדם הופך להיות בסוף צדיק, זה פשוט הזוי כי הוא בסך הכל עבריין”.

המחאה נגד הופעתו של מנהיג ‘שובו בנים’ בחולון החלה כבר בשבוע שעבר, כאשר התפרסם שהוא יהיה ‘אורח כבוד’ באירוע תחת הכותרת “צדיק בא לעיר’.

לפי עיתון ‘השקמה חולון’, קבוצת המפגינים כוללת אנשים פרטיים וארגונים כמו ‘צדק, צדק רודפות’, ‘ערה’, המרכז הישראלי לנפגעי כתות ואחרים. המפגינים צעקו:  “בושה וחרפה לרב שהורשע”, ואחת המפגינות צוטטה ב’השקמה’: “מבחינתנו הוא לא רב ולא צדיק, מדובר בעבריין ואנחנו לא ניתן לאירוע הזה לעבור בשתיקה”.

מפגינה אחרת אמרה: “יש למחות על הכבוד הנרכש לו ולהזכיר שיש מי שנפגעו עמוקות מהאיש אשר ריצה את עונשו בסך הכל שנה בפועל, בטענה שאינו כשיר רפואית”.

כזכור, הרב ברלנד הורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים ובתקיפה, וריצה מאסר של תשעה חודשים ועוד מספר חודשים של מעצר-בית במלונית של ‘הדסה’ ובביתו בירושלים.

למרות שבחודש תשרי תם מעצר הבית שלו, הוא נחשב – מאז שפורסמו החשדות נגדו – לדחוי במגזר החרדי.

אל מול הניסיון של אנשיו להחזירו אל ההופעות בציבור, יוצאות בימים אלה נשים למחאה, למען אותן נשים שנפגעו מהרב ברלנד.