באופוזיציה סירבו להתקזז עם השר שאושפז • בסוף נמצא צדיק בסדום

השר דוד אזולאי עובר הליך רפואי בהרדמה מלאה בבית חולים, אבל באופוזיציה מתעקשים שלא להעניק לו קיזוז - והוא ייאלץ להגיע לפנות בוקר להצביע על חוק המרכולים • האופוזיציה: "תדחו את ההצבעה בשבוע" • איך זה נגמר?
אריה ריבקינד
כ"ד כסלו התשע"ח / 11.12.2017 22:23

שיא חדש של אטימות בכנסת: השר לענייני דת דוד אזולאי אושפז בבית החולים והוכנס הערב (שני) להרדמה מלאה, בשל הליך רפואי שהוא אמור לעבור.

אולם, למרות בקשות סיעת ש”ס וראשי הקואליציה – אף גורם באופוזיציה לא הסכים להעניק לו קיזוז, העיקר למנוע את קידום ‘חוק המרכולים’ בכל מחיר.

לפי דיווח בתאגיד ‘כאן’, בקואליציה טענו כי מדובר בשיא חדש של אטימות אופוזיציונית: “זהו אירוע חריג ונדיר של אטימות. ישנם דברים שהם מעבר לפוליטיקה”.

בשל כך, בתחילת הערב הסתמן כי השר ייאלץ לצאת מהמיטה בבית החולים באמצע הלילה, כדי להגיע להצבעה בכנסת על חוק המרכולים.

יו”ר סיעת המחנה הציוני ח”כ יואל חסון צייץ: “מופעל לחץ כבד על האופוזיציה לקזז בהצבעה על חוק המרכולים שר שנמצא בטיפול רפואי. התשובה שלנו פשוטה, אנחנו נגד החוק ואין לנו כוונה לסייע בהעברתו, לכן אין קיזוזים. הפתרון הוא פשוט, תדחו את ההצבעה בשבוע. מה בוער?”

אלא שכאשר שמע על כך ח”כ אילן גלאון ממרצ הוא הסכים להתקזז עם השר החולה.

ויואל חסון מה הגיב?

הוא מתח ביקורת: “ח”כ גילאון שהתקזז עם הקואליציה, עשה זאת על דעת עצמו ובניגוד להחלטת האופוזיציה ליצור חזית משותפת נגד חוק המרכולים שמשנה את הסטטוס קוו.

“בהחלטתו סייע לקואליציה להעביר את החוק, שכל כולו נועד להישרדותה הפוליטית, ולמעשה הציל לנתניהו את הקואליציה. במקום להתקזז יכול היה פשוט להצביע בעד החוק יחד עם הקואליציה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא חדש
    12/12/2017 03:29
    זה
  1. זה לא חדש לגלאון אילן יש לב יהודי חם. ולא חשוב
    דעותיו הפוליטיות כל הכבוד אילן אתה ענק אני אוהב אותך

  2. גילאון
    14/12/2017 11:02
    אמנון
  3. בס”ד
    גילאון צדיק ניסתר הרבה דברים אתם לא יודעים עליו